گلکسی اس 21 5G با قلم S-Pen راهی بازار می گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، این طور که به نظر می رسد، سامسونگ میخواهد گلکسی اس 21 را در دو مدل راهی بازار کند که یکی از آن ها گلکسی اس 21 5G با قلم اس پن خواهد بود.

گلکسی اس 21 5G با قلم S-Pen راهی بازار می گردد

در سال 2020، نماینده های جذابی از سامسونگ راهی بازار شدند که در صدر همه آن ها گلکسی زد فولد 2 واقع شده است. محصولی تاشو که قیمت بسیار بالایی داشته و به نظر می رسد در حال تبدیل شدن به یک سری جدی از محصولات سامسونگ است. خبرها و شایعه های جدید پیرامون محصولات سامسونگ هم به همین موضوع اشاره دارند که غول کره ای میخواهد از سال بعد، دو سری پرچم دار راهی بازار کند. یکی از آن ها سری اس هستند که با قلم راهی بازار می شوند و دیگری هم سری زد که گوشی های تاشوی این شرکت را تشکیل می دهند.

این خبرها، با شایعه های اخیری که از دهان اینسایدرها و افشاگران خارج شده قوت گرفته و به نظر می رسد باید خود را برای یک تغییر اساسی آماده کنیم. اما معین نیست این تغییر اساسی چه زمانی رخ می دهد. بعضی ها معتقدند سامسونگ قطعا سری نوت را از محصولات خود حذف می نماید چون این گوشی ها به نوعی پرچم داران لوکس این شرکت به حساب می آید. ولی با ورود سری تاشو و محبوبیت آن ها بین کاربران، قطعا نوآوری و جذابیت سری نوت دیده نمی گردد.

بعضی دیگر هم معتقدند از آنجایی که سری نوت هواداران بی شماری دارد، سامسونگ ابتدا محصولات خانواده اس را با مهم ترین قابلیت گوشی های نوت یعنی قلم اس پن مجهز می نماید تا بدین ترتیب کاربران را به سمت سری اس سوق دهد. سپس نوت را از میان برداشته و هر سال دو پرچم دار راهی بازار می نماید. خبر اخیری هم که منتشر شده روی همین موضوع اتفاق نظر دارد.

به نظر می رسد سامسونگ می خواهد پشتیبانی از قلم اس پن را به گلکسی اس 21 5G بیاورد. اگر استقبال کاربران از این گوشی به اندازه ای بود که سامسونگ را متقاعد به حذف سری نوت کند، احتمالا گلکسی نوت 21 آخرین نماینده از خانواده محبوب نوت ها خواهد بود.

  • چرا سری گلکسی نوت سامسونگ دیگر ما را به وجد نمی آورد؟

البته این خبر از یک منبع کره ای منتشر شده و به همین خاطر نمی توان با ترجمه ماشینی اطلاعات دقیقی از آن به دست آورد. چون با این ترجمه، به نظر می رسد پشتیبانی از قلم در اس 21 حتمی است منتها این قلم به عنوان یک لوازم جانبی در اختیار کاربر قرار می گیرد و با خود گوشی راهی بازار نمی گردد که کمی عجیب است. این نکته هم معین نیست که دقیقا چه تعداد گوشی از سری اس 21 راهی بازار می شوند و چه تعداد از آن ها از قلم پشتیبانی می نمایند. ولی به نظر می رسد تصمیم سامسونگ مبنی بر حذف سری نوت قطعی است.

اما متهم ردیف اول در حذف سری نوت، گلکسی زد فولدها هستند. محصولاتی که با قابلیت های متنوع و طراحی خاص و زیبایی که دارند، کاربران زیادی را به سوی خود جذب نموده و از طرفی سامسونگ هم حسابی مشغول طراحی نسخه های پیشرفته تر آن ها با قابلیت های جذاب تر و امکانات بیشتر است. به همین خاطر نمی تواند در آن واحد روی سری دیگری نظیر نوت تمرکز کند و همین مسأله هم اصلی ترین دلیل این تصمیم است.

اگرچه گوشی های خانواده نوت هیچ وقت نتوانستند شهرت سری اس را به عنوان پرچم داران اصلی سامسونگ به دست بیاورند اما تأثیری که روی طراحی گوشی های هوشمند داشتند انکار ناپذیر و در نوع خود بی نظیر است. این گوشی ها طی این چند سال موفقیت بسیار زیادی هم به دست آوردند و بدیهی است سامسونگ با توقف فراوری آن ها، با نقدها زیادی از سوی عاشقان سری نوت روبرو خواهد شد.

  • آیا پرچم داران سری اس و نوت سامسونگ به گوشی های میان رده تبدیل می شوند؟

همین موضوع وظیفه ای را که بر عهده گلکسی اس 21 5G با قلم اس پن قرار می گیرد چندین برابر می نماید. تنها راهی که سامسونگ می تواند از آن طریق از شدت ناراحتی علاقه مندان به سری نوت بکاهد این است که محصولی را راهی بازار کند که از هر لحاظ بی نظیر باشد و همین فرایند را برای سری اس 22 نیز حفظ کند. در یکی دو سال ابتدایی بعد از نوت ها، جای هیچ اشتباهی وجود ندارد و سامسونگ هم به خوبی از این موضوع مطلع است.

در حال حاضر یک سری تغییرات نظیر دوربین، پردازنده ، فناوری شارژ سریع 65 واتی، باتری پرظرفیت تر و چیزهایی از این دست قرار است به نسبت سری کنونی در گوشی های جدید وجود داشته باشد. بدیهی است سامسونگ با این تغییرات معمولی نمی تواند کاربران را راضی نگه دارد و به یک چیز تأثیرگذارتر و جذاب تر احتیاج دارد. این تصمیم مسؤولیت بزرگی را برای این شرکت در پی خواهد داشت؛ یا آن را بعد از چندین سال که در رتبه نخست بزرگترین سازنده گوشی هوشمند قرار داشت به پایین می کشد و یا موفقیت بزرگی را برای آن در پی خواهد داشت.

در حال حاضر می دانیم سامسونگ سه گوشی اس 21، اس 21 پلاس و اس 21 اولترا را در دست ساخت دارد که با توجه به عملکرد پرچم داران فعلی، احتمالا مدل پلاس از لحاظ تناسب قیمت و امکانات جذاب ترین خواهد بود. همچنین به نظر می رسد مدل اولترا تنها گوشی باشد که به قلم اس پن مجهز می گردد. حداقل این چیزی است که طی روز ها و ماه های اخیر شنیده ایم.

با این حال برای مطمئن شدن از صحت این خبر ها باید منتظر بمانیم. گوشی های سری اس سامسونگ معمولا در ماه فوریه (بهمن - اسفند) معرفی و راهی بازار می شوند. بنابراین هنوز فرصت زیادی باقی مانده که بخواهیم در رابطه با سیاست سامسونگ به طور قطعی نظر بدهیم.

منبع: PhoneArena

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 41570

به "گلکسی اس 21 5G با قلم S-Pen راهی بازار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی اس 21 5G با قلم S-Pen راهی بازار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید