ربات کنترل و پایش تاسیسات زیرسطحی شبکه برق در کشور بومی سازی شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران- خبرنگاران- یک شرکت دانش بنیان با حمایت پارک فناوری پردیس، ربات کنترل و پایش تاسیسات زیرسطحی شبکه برق را در قالب یک قرارداد پژوهشی با شرکت برق منطقه ای تهران، بومی سازی کرد.

ربات کنترل و پایش تاسیسات زیرسطحی شبکه برق در کشور بومی سازی شد

به گزارش روز دوشنبه گروه علمی خبرنگاران ازمعاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، احمدعسگری مدیرکل اداره کل سرمایه گذاری و بومی سازی فناوری پارک فناوری پردیس در مورد بومی سازی این ربات گفت: مهم ترین ماموریت پارک فناوری پردیس در صندلی یک نهاد تسهیلگرفرآیند تجاری سازی، برطرف احتیاج صنایع دولتی با بهره مندی از توان شرکت های دانش بنیان و فناور بوده و به مثابه حلقه واسط صنعت و شرکت های دانش بنیان و فناور عمل می نماید.

عسگری با اشاره به همکاری میان شرکت برق منطقه ای تهران و پارک فناوری پردیس در راستای بومی سازی احتیاجهای فناورانه این صنعت، توضیح داد: این پروژه برحسب شناسایی احتیاج شرکت برق منطقه ای تهران در راستای پایش معضلاتی چون خوردگی و افزایش دما در تاسیسات زیرسطحی انتقال فشارقوی برق که تا پیش از این توسط نیروی انسانی صورت می گرفت، شروع شد.

وی اضافه نمود: پس از بازدید از شرکت های مستقر در پارک فناوری پردیس و طرح مساله، شرکت ایده کاوان پردیس توانست با ارائه طرحی مناسب، بومی سازی ربات کنترل و پایش تاسیسات زیرسطحی شبکه برق را در قالب یک قرارداد پژوهشی با شرکت منطقه ای برق تهران شروع کند.

وی بیان نمود: دانش طراحی و ساخت این ربات تاکنون در اختیار کشورهایی چون ژاپن، اتریش و چین بود و این کشورها به دلیل تحریم ها از ارائه آن به ایران خودداری می کردند. با امضای قرارداد این سیستم، بومی سازی دانش ربات در پارک فناوری پردیس شکل گرفت و باعث حذف هزینه های گزاف مربوط به نیروی انسانی و تعبیه سنسورهای متعدد در تاسیسات زیرسطحی انتقال فشارقوی برق شد.

عسگری، با بیان اینکه بخشی از این فناوری پیش از این در شرکت آب و فاضلاب تهران با کاربرد پایش لوله های فاضلاب به بهره برداری رسیده است، گفت: پیمایش با سرعت شش کیلومتر بر ساعت، تصویربرداری آنلاین به صورت پیوسته، تصویر یابی حرارتی برای عیب یابی و کشف نقاط با حرارت بالا، قابلیت پردازش تصاویر به صورت هوشمند و همچنین قابلیت ایجاد گزارش بازرسی با توجه به سنسورهای محیطی و حرارتی و رطوبتی نصب شده در این ربات از جمله ویژگی های این سیستم است.

علمی ** 9340**1485

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایرنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 6750

به "ربات کنترل و پایش تاسیسات زیرسطحی شبکه برق در کشور بومی سازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات کنترل و پایش تاسیسات زیرسطحی شبکه برق در کشور بومی سازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید