درهای بایکونور به روی گردشگران باز می شود

به گزارش مجله یک کامپیوتر، بخش توسعه صنعتی و نوآوری استان قیزیل اوردا قزاقستان از بررسی مسائل مربوط به رفع محدودیت دسترسی آزاد گردشگران به منطقه بایکونور خبر داد.

درهای بایکونور به روی گردشگران باز می شود

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، بخش توسعه صنعتی و نوآوری استان قیزیل اوردا قزاقستان از بررسی مسائل مربوط به رفع محدودیت دسترسی آزاد گردشگران به منطقه بایکونور خبر داد.

اریستانبیک محمدائولی وزیر وقت فرهنگ و ورزش قزاقستان در ماه نوامبر سال 2018 میلادی در همایش همکاری های بین منطقه ای قزاقستان و روسیه پیشنهاد حل مسائل مربوط به محدودیت دسترسی گردشگران به بایکونور را داده بود.

وی گفته بود: بازدید از سایت های پرتاب فضایی تعطیل در سرتاسر جهان از اهمیت فوق العاده ای برخودار است اما در حال حاضر به دلیل وجود برخی موانع و عدم هماهنگی ها در اقدامات نهادهای نظامی، دسترسی گردشگران به مجتمع بایکونور به طور جدی محدود است.

بنابر گزارش بخش توسعه صنعتی و نوآوری منطقه قیزیل اوردا محدودیت ورود آزاد به شهر بایکونور به این دلیل بود که در این مجتمع آن زمان برنامه های فضایی و نظامی شوروی و سپس فدراسیون روسیه اجرا می شد.

امروزه از مجتمع بایکونور تنها برای مقاصد صلح آمیز استفاده می شود، در این راستا مسائل مربوط به رفع محدودیت های دسترسی آزاد به این شهر در دست بررسی مقامات ذیربط قزاقی و روسی واقع شده است.

علاوه بر این رژیم ویژه موجود برای عملکرد این شهر که محدودیت های را پیش بینی می کند همچنین موانع قابل توجهی را برای توسعه تجارت در این منطقه ایجاد می کند.

انتهای پیام/ح

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 13843

به "درهای بایکونور به روی گردشگران باز می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درهای بایکونور به روی گردشگران باز می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید