مراسم تحلیف ریاست جمهوری افغانستان بار دیگر به تعویق افتاد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مراسم تحلیف ریاست جمهوری اشرف غنی و عبدالله عبدالله که قرار بود صبح امروز در ارگ و سپیدار برگزار گردد، به تعویق افتاد.

مراسم تحلیف ریاست جمهوری افغانستان بار دیگر به تعویق افتاد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرنگاران، مراسم تحلیف ریاست جمهوری اشرف غنی و عبدالله عبدالله که قرار بود صبح امروز در ارگ و سپیدار برگزار شود، به تعویق افتاد.

آمادگی ها برای برگزاری هر دو مراسم امروز دوشنبه، 19 حوت، در ارگ ریاست جمهوری و قصر سپیدار گرفته شده است.

اما صدیق صدیقی سخنگوی غنی در توئیتی گفت که مراسم تحلیف اشرف غنی به بعدازظهر امروز به تعویق افتاده است.

صدیقی اضافه نمود: برنامه تحلیف رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی افغانستان بعد از ظهر امروز برگزار می شود.

در همین حال مراسم سوگند وفاداری عبدالله نیز به تعویق افتاده است. امید میثم سخنگوی ریاست اجرایی گفت که کوشش های کشورهای خارجی برای حل اختلافات میان غنی و عبدالله جریان دارد. به گفته وی اگر دو طرف به یک راهکار معقول نرسند، مراسم عبدالله به موقع برگزار خواهد شد.

گفته می شود که دیپلمات های کشورهای خارجی از جمله زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان مشغول میانجیگری برای حل این اختلافات میان غنی و عبدالله هستند.

تنش ها میان دو طرف زمانی اوج گرفت که کمیسیون انتخابات محمد اشرف غنی را به عنوان رییس جمهوری جدید برنده انتخابات خاطرنشان کرد.

ساعاتی پس اعلام نتایج عبدالله عبدالله در یک کنفرانس خبری خاطرنشان کرد که یک حکومت فراگیر را شکل خواهد داد. این در حالی است که تنها چند کشور معدود پیروزی اشرف غنی را به وی تبریک گفتند اما کشورهای دیگر خواستار حل بحران انتخاباتی شدند.

شبکه کابل نیوز روز گذشته گزارش داد که عبدالله اخیراً سه پیشنهاد آمریکا را رد نموده که شامل رهبری شورای صلح، رهبری ارشد نیروهای امنیتی و رئیس شورای امنیت این کشور و داشتن سهم 40 درصدی در کابینه آینده بوده است.

پس از اعلام نتایج چهارمین انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، عبدالله این نتایج را باطل خاطرنشان کرد و از تشکیل حکومت فراگیر اطلاع داد که بعضی از شخصیت های سیاسی از جمله حامد کرزی از آن حمایت کردند.

ر

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 24629

به "مراسم تحلیف ریاست جمهوری افغانستان بار دیگر به تعویق افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم تحلیف ریاست جمهوری افغانستان بار دیگر به تعویق افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید