دختر سنندجی نماینده ایران نفر سوم مسابقات جهانی دانش آموزی دانش مغز شد، فیلم: لحظه اعلام برنده شدن در واشنگتن آمریکا

به گزارش مجله یک کامپیوتر، کیمیا احمدی، دختر 16 ساله سنندجی به عنوان نماینده ایران در نهمین دوره مسابقات بین المللی دانش آموزی دانش مغز سال 2023 در شهر واشنگتن دی سی آمریکا به مقام سوم جهان رسید.

دختر سنندجی نماینده ایران نفر سوم مسابقات جهانی دانش آموزی دانش مغز شد، فیلم: لحظه اعلام برنده شدن در واشنگتن آمریکا

به گزارش خبرنگاران به نقل از وب سایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی کیمیا احمدی دانش آموز پایه یازدهم دبیرستان دخترانه پویش وابسته به دانشگاه کردستان قبلا در مراحل اول و دوم مسابقات در سطح کشور شرکت کرده و به عنوان نماینده ایران برای مرحله نهایی رقابت ها در آمریکا انتخاب شده بود.

لحظه اعلام برنده شدن کیمیا احمدی در مسابقات جهانی دانش مغز در واشنگتن آمریکا

مسابقات بین المللی دانش آموزی دانش مغز (Brain Bee) یک رقابت دانش آموزی در سطح جهانی در حوزه علوم اعصاب (نوروساینس) است که به طور سالانه در بیش از 150 مرکز و 50 کشور جهان برگزار می شود و برگزیدگان هر ساله در یک نقطه از جهان گرد هم می آیند و با یکدیگر به رقابت می پردازند.

هدف از برگزاری مسابقه بین المللی دانش آموزی دانش مغز تشویق دانش آموزان به فعالیت در حوزه دانش مغز، کارکردها و ساختار آن، پرورش استعدادهای جوان، استفاده از ایده های نو و هدایت نسل پویای امروز به تحصیل در حوزه علوم اعصاب می باشد.

مسابقات دانش مغز در 3 مرحله محلی، ملی و بین المللی برگزار می شود.

مسابقات ملی دانش آموزی دانش مغز (Brain Bee) در ایران هر ساله با حمایت ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی و از طریق انجمن علوم اعصاب ایران و با همکاری گروه علمی سیناپس و آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز برگزار می شود.در مرحله اول این مسابقه ، 2300 دانش آموز از بیش بیست استان کشور در چهاردهم بهمن ماه جاری به صورت آنلاین با یکدیگر به رقابت پرداختند. 53 دانش آموز برتر از 15 استان کشور به مرحله دوم این مسابقات راه یافتند.

دومین مرحله از نهمین دوره مسابقات ملی دانش مغز، در تاریخ 28 اردیبهشت ماه در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد. در این مرحله از آزمون 53 دانش آموز از 15 استان به صورت حضوری و در آیتم هایی به زبان انگلیسی و عملی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

منابع مرحله محلی و ملی این مسابقات، 2 کتاب حقایق مغز (Brain Facts) و دانش مغز (Neuroscience. Science of the Brain) می باشد که هر دو به زبان فارسی ترجمه شده اند اما منبع مرحله بین المللی مسابقات برین بی، کتاب Essential Neuroscience و The Brain: An Introduction to Functional Neuroanatomy است که متاسفانه هنوز به فارسی ترجمه نشده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 مرداد 1402 بروزرسانی: 15 مرداد 1402 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 90062

به "دختر سنندجی نماینده ایران نفر سوم مسابقات جهانی دانش آموزی دانش مغز شد، فیلم: لحظه اعلام برنده شدن در واشنگتن آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دختر سنندجی نماینده ایران نفر سوم مسابقات جهانی دانش آموزی دانش مغز شد، فیلم: لحظه اعلام برنده شدن در واشنگتن آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید