خبرنگاران سه تیم واکنش سریع آتش نشانان در شیراز آماده خدمات رسانی است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، شیراز-خبرنگاران- مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از تشکیل تیم واکنش سریع آتش نشانان داوطلب در این شهر خبر داد و گفت: سه هزار آتش نشان داوطلب در سطح این کلانشهر وجود دارد که 100 نفر از آنها در قالب سه تیم واکنش سریع سازماندهی شدند و اماده خدمات رسانی هستند.

خبرنگاران سه تیم واکنش سریع آتش نشانان در شیراز آماده خدمات رسانی است

محمد هادی قانع روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز تاکنون بالغ بر 20 هزار نفر را در شیراز آموزش ایمنی داده و مشخصات سه هزار آتش نشان داوطلب در این شهر به ثبت رسیده است.

وی گفت: 100 نفر از آتش نشانان داوطلب در قالب سه تیم واکنش سریع به مجموعه آتش نشانی پیوسته اند و رهبری نیروهای واکنش سریع داوطلب آتش نشان زیر نظر مدیر روابط عمومی این سازمان انجام می شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: طرح آموزش و بهره گیری از نیروهای داوطلب آتش نشان و امدادی از اولویت ها و برنامه های مهم آتش نشانی شیراز به شمار می رود، این نیروها آموزش دیده در مواقع ضروری می توانند به عنوان مکمل امدادرسانی و نجات دهنده جان و مال مردم در حوادث گوناگون و نیز دستیابی به سطح بالاتر ایمنی شهری جایگاه و نقش ویژه ای داشته باشند.

قانع ادامه داد: نیروهای تربیت شده می توانند هنگام بروز حادثه همانند آتش نشانان حرفه ای وارد عمل شده وتشکیل تیم های واکنش سریع می تواند با حضور به موقع در محل های آتش سوزی از گسترش و سرایت آتش به مناطق دیگر جلوگیری کند.

وی افزود: آتش نشانان داوطلب نمایندگان ایمنی در خانواده هستند، آتش نشانان داوطلب با حضور در میان قشرهای مختلف جامعه، کمک شایانی را در جهت گسترش فرهنگ ایمنی در بین مردم به عنوان تنها متولی امر ایمنی خواهند کرد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز به نقش داوطلبان در ایمن سازی شهرها اشاره کرد و گفت: این سازمان به تنهایی نمی تواند بحث ایمنی را به طور کامل در کلان شهر شیراز اجرا کند و کمک شهروندان و گروه های مردمی را می طلبد و آتش نشانان داوطلب در عملیات های مختلف از جمله سیل اخیر شیراز، تأمین ایمنی در کمپ های اسکان مسافران نوروزی و آتش سوزی اخیر بلوار نصر در کنار همکاران ما نقش های مهم و سازنده ای را ایفا کردند.

وی در انتها بیان کرد: امیدوارم با مشارکت و کمک عموم مردم بتوانیم شهرشیراز را بعنوان شهر ایمن معرفی کنیم

9873/ 6113

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایرنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 8747

به "خبرنگاران سه تیم واکنش سریع آتش نشانان در شیراز آماده خدمات رسانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سه تیم واکنش سریع آتش نشانان در شیراز آماده خدمات رسانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید