تالاب گندمان مأوای امن پرندگان ، ثبت مشاهده 4 گونه پرنده جدید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، چهار گونه جدید پرنده، شامل سنگ گردان، سسک خوش صدا، تلیله دم سفید و تلیله نوک پهن در تالاب گندمان مشاهده و ثبت شد.

تالاب گندمان مأوای امن پرندگان ، ثبت مشاهده 4 گونه پرنده جدید

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: مشاهده چهار گونه پرنده شامل، یک فرد گونه سنگ گردان با نام علمی (Arenaria interpres)، پنج فرد تلیله دم سفید (Calidris temminckii)، یک فرد سسک خوش صدا (ساوی) با نام علمی Locustella luscinioides و پنج فرد تلیله نوک پهن Limicola falcinellus ثبت شد.

شهرام احمدی اضافه کرد: این چهار گونه، در شهریورماه سال جاری و با یاری آقای کرامت حافظی در تالاب گندمان مشاهده و در کمیته ثبت پرندگان ایران این مشاهدات ثبت شدند. با ثبت مشاهده این چهار گونه تا تاریخ 12 شهریور 1399، مشاهده تعداد 284 گونه پرنده در فهرست پرندگان استان چهارمحال و بختیاری به ثبت رسیده است.

احمدی ادامه داد: کمیته ثبت پرندگان ایران از سال 1387 و با اهداف استفاده از دانش و تجربیات پرنده شناسان داخلی و خارجی در خصوص شناسایی پرندگان، جمع آوری اطلاعات پراکنده در خصوص پرندگان، آنالیز دقیق گزارشات و مشاهدات در خصوص ثبت های پرندگان کمیاب ایران با حذف اطلاعات مشکوک و ناقص، اطلاع رسانی عمومی آخرین اخبار در خصوص مشاهدات موثق گونه های جدید و ثبت های جدید پرندگان کمیاب در ایران تشکیل شده است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 39780

به "تالاب گندمان مأوای امن پرندگان ، ثبت مشاهده 4 گونه پرنده جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تالاب گندمان مأوای امن پرندگان ، ثبت مشاهده 4 گونه پرنده جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید