آنالیز تاثیر سیل خوزستان بر فراوری نفت از میادین غرب کارون

به گزارش مجله یک کامپیوتر، معاون پشتیبانی منطقه ای مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) آخرین وضعیت تاسیسات نفتی در غرب کارون را در زمان وقوع سیل تشریح کرد و گفت: در فراوری نفت از میادین نفتی غرب کارون به دلیل وقوع سیل خللی ایجاد نشده است.

آنالیز تاثیر سیل خوزستان بر فراوری نفت از میادین غرب کارون

عبدالله طواف در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان این که بعضی معتقد هستند اگر ارتفاع تأسیسات نفتی در خوزستان بیش تر بود، کمتر در معرض سیلاب قرار می گرفت، اظهار کرد: این در حالی است که ما پیش بینی های لازم را انجام داده ایم و طراحی ها با توجه به احتمال وقوع سیل انجام شده است. البته باید گفت به طور کلی هیچ طراحی به این سمت نمی رود که در منطقه ای که 15 سال است خشکسالی وجود دارد، ریسک انجام شده و تأسیسات بر مبنایی که هر 1000 سال یک بار، ممکن است رخ دهد ساخته شوند.

وی با تاکید بر این که در فراوری میادین غرب کارون با وجود وقوع سیل خللی وجود ندارد، گفت: شرکت متن آمادگی دارد تا آخر بحران سیل، میزان فراوری را حفظ کند. البته باید گفت انتهای همه سیلاب های خوزستان در حوزه کرخه، تأسیسات نفتی غرب کارون است.

امکان راهنمایی سیلاب به هور وجود ندارد

معاون پشتیبانی منطقه ای مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) ادامه داد: آبگرفتگی هایی نیز در این بخش وجود دارد و در حال ترمیم تأسیسات مرزی هستیم البته سطح هیچ کدام از تأسیسات نفتی را آب نگرفته است و ارتفاع این تأسیسات 380 سانتی متر است، در حالی که ارتفاع آب در این مناطق به 350 سانتی متر هم نرسیده است. چنانچه در بعضی نقاط ارتفاع آب به پنج متر هم برسد ما آماده مقابله با آن هستیم.

طواف با اشاره به وضعیت هورالعظیم گفت: به دلیل ورود غیرمجاز به بستر رودخانه، امکان راهنمایی سیلاب به هور وجود ندارد و به همین دلیل ما 50 دهانه جدید باز کردیم تا آب را به سمت هور راهنمایی کنیم.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 6213

به "آنالیز تاثیر سیل خوزستان بر فراوری نفت از میادین غرب کارون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز تاثیر سیل خوزستان بر فراوری نفت از میادین غرب کارون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید