استارتاپ ها می توانند سطح دانش جامعه را بالا ببرند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: استارتاپ ها در دنیای امروز می توانند در جوامع سنتی و در جوامع مدرن نقش محوری ایفا نموده و با ایجاد نوآوری در سبک زندگی فرهنگ رسانه ای را افزایش دهد.

استارتاپ ها می توانند سطح دانش جامعه را بالا ببرند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، مهدخت بروجردی علوی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی در مراسم رونمایی از استارتاپ عکستیک گفت: ما با ایجاد استارتاپ سعی در نشر نوآوری داریم به طوری که باید به این موضوع بپردازیم که مردم چگونه نوآوری را بیاموزند.

وی اضافه نمود: بر اساس تحقیقاتی که صورت گرفته است از 100 مورد نوآوری که در استارتاپ صورت می گیرد 10 درصد آن را مردم می پذیرند و 90 درصد آن را نمی پذیرند. به طور مثال در یک دهکده در یک کشور اروپایی از بین 200 زن خانه دار تنها 11 زن متقاعد شدند که قبل از استفاده از آب آن را باید بجوشاند تا آلودگی از بین برود این نشان از وجود جوامع سنتی دارد.

بروجردی علوی افزود: امروز در کشور در تهران و در ایران ما با دو جوامع سنتی و مدرن روبه رو هستیم به طوری که در جوامع سنتی هر چقدر نوآوری با فرهنگ مان نزدیک تر باشد پذیرنده آن بیشتر است و در جوامع مدرن نیز بر اساس سطح سواد بصری و رسانه ای تعداد پذیرنده ها کاهش می یابد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی توضیح داد: امروز در گفتمان کشورهای اروپایی این موضوع وجود دارد که مردم ما دارای اضطراب هستند و برای همین عکس می گیرند تا بتوانند بعد از مدتی آن عکس را مشاهده بنمایند و تأثیر زمان را بر روی چهره خود ببینند.

وی ادامه داد: امروز در عصر انفجار اطلاعات و ارتباطات هستیم که باید امکان تغییر سبک زندگی انجام گردد. به طوری که ایده ها باید به اجرا تبدیل گردد و بعد از اجرا به ثروت و در نهایت از ثروت به بهبود کیفیت زندگی منجر گردد این در حالی است که ما باید از ابزارهایی مانند استارتاپ بهره لازم را ببریم. در واقع بدون نقشه راه نمی توانیم نوآوری را وارد زندگی مردم کنیم که در این رابطه باید بگویم وضعیت مخاطبان باید در زبان استارتاپ تعیین شده و در نهایت از هدف نهایی در بهره وری و خدمت به مردم استفاده گردد.

بروجردی در سرانجام گفت: رسالت ما این است که شرایط بهتری را برای کارآفرینی در جامعه ایجاد کنیم چرا که به عقیده ما بدترین موضوع در جامعه امروزی این است که کارمند باشیم که در این رابطه باید اشاره کنم باید جوانان ما کارآفرین بوده و خودشان به تنهایی با استفاده از ابزار استارتاپ شغل ایجاد نمایند.

انتهای پیغام/

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 9628

به "استارتاپ ها می توانند سطح دانش جامعه را بالا ببرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استارتاپ ها می توانند سطح دانش جامعه را بالا ببرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید