شروع مرمت فاز سوم سایت موزه عصر آهن

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از شروع فاز سوم مرمت آثار سایت موزه عصر آهن اطلاع داد.

شروع مرمت فاز سوم سایت موزه عصر آهن

به گزارش خبرنگار آبدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در تبادل نظر با خبرنگاران گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته توسط اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، فاز سوم مرمت آثار سایت موزه عصر آهن با اختصاص اعتبار و نظارت کارشناسان اداره کل موزه ها و اموال منقول فرهنگی و تاریخی شروع شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش از این در سال های 1396 و 1397 مرمت و استحکام بخشی 10 گور از این مجموعه و اسکلت های انسانی داخل آن ها، توسط متخصصان حفاظت و مرمت اشیای تاریخی انجام گرفته بود، اضافه کرد: سال جاری نیز با مرمت 10 گور به همراه اسکلت های انسانی و 20 سفالینه موجود در این سایت موزه، پروژه حفاظت و مرمت آثار سایت موزه عصر آهن تبریز در قالب فاز سوم تداوم می یابد.

آبدار اضافه کرد: در سرانجام فاز سوم همانند فاز های اول و دوم نشست تخصصی آنالیز حفاظت و مرمت آثار سایت موزه عصرآهن با حضور متخصصان و مرمتگران آثار تاریخی برگزار می گردد.

محوطه باستانی عصر آهن تبریز متعلق به عصر آهن و هزاره اول قبل از میلاد است، در کاوش های صورت گرفته در این محوطه گور هایی متعلق به عصر آهن حاوی اسکلت های انسانی و ظروف سفالی، اشیاء تزئینی، اشیاء فلزی و استخوانی به دست آمده و سایت موزه عصر آهن تبریز در تاریخ سی ام اردیبهشت سال 1386 در محل این محوطه باستان شناسی ایجاد شده است.

ش

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا، مکزیک و کوبا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 11313

به "شروع مرمت فاز سوم سایت موزه عصر آهن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع مرمت فاز سوم سایت موزه عصر آهن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید