ظریف: قابلیت اعتماد شرط لازم برای مصاحبه با آمریکا است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، رابین رایت نویسنده همکار در نشریه آمریکایی نیویورکر روز دوشنبه در گزارشی جدید از محتوای گفتگوی خود با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در زمان اقامتش در نیویورک می نویسد.

ظریف: قابلیت اعتماد شرط لازم برای مصاحبه با آمریکا است

رابین در این گزارش می نویسد: روز شنبه پس از بازگشت رئیس جمهور حسن روحانی به تهران دوبار با ظریف مصاحبه کردم. ظریف که تحصیلکرده آمریکا است، دیپلماسی کاخ سفید را به امری بی ثبات و متغیر تشبیه کرد که هرروز با روز قبل آن تفاوت اساسی دارد.

رابین رایت به نقل از ظریف می نویسد:ما در دنیا احتمالات زندگی می کنیم، بنابراین هرچیزی ممکن است. اگر قرار باشد به راه حلی برسیم، باید آن را بر مبنای چیزی که هم اکنون در اختیار داریم، بسازیم.

وزیر خارجه ایران با اشاره تلویحی به توافق منعقده میان ترامپ و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی گفت: ما سندی در اختیار داریم- توافق هسته ای- که یکصد و پنجاه صفحه است و این یک توافق دوصفحه ای نیست!

ظریف همچنین انجام مصاحبهها میان ایران و آمریکا را در صورتی محتمل دانست که شرط لازم برای این مصاحبهها فراهم گردد و آن شرط، قابلیت اعتماد است.

در این مصاحبه، وزیر خارجه کشورمان با تأکید بر تفاوت موجود میان اعتماد و قابلیت اعتماد، دومی را التزام و تعهدی می داند که فرد پس از امضای هر سند یا عهدنامه ای می پذیرد.

محمدجواد ظریف در این مصاحبه، پایبندی به توافقات و عهدنامه ها را اساس روابط بین الملل خواند؛ چرا که به زعم وی، در صورت عدم پایبندی هیچ توافقی راسخ نخواهد ماند. وی در ادامه گفت: ما منتظر رگه هایی از واقع گرایی [از جانب دولت آمریکا] هستیم.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 1505

به "ظریف: قابلیت اعتماد شرط لازم برای مصاحبه با آمریکا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: قابلیت اعتماد شرط لازم برای مصاحبه با آمریکا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید