بارسلونا در آستانه شکستن رکورد 87 ساله رجحان در ال کلاسیکو

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران- خبرنگاران- لیونل مسی و یارانش برای شکست دادن رئال مادرید در بازی امشب علاوه بر انگیزه های حیثیتی، انگیزه دیگری نیز دارند؛ به عبارت دیگر آبی اناری ها در بازی امشب این بخت را دارند تا پس از 87 سال، بار دیگر از حیث برُدهای رو در رو، گوی سبقت را از کهکشانی ها بربایند.

بارسلونا در آستانه شکستن رکورد 87 ساله رجحان در ال کلاسیکو

به گزارش خبرنگاران، روزنامه آ. اس اسپانیا روز شنبه نوشت: کاتالان ها با پیروزی که چهارشنبه شب گذشته در نیمه نهایی کوپا دل ری مقابل سفیدپوشان به دست آوردند از حیث تعداد پیروزی های رو در رو با حریف سنتی برابر شدند و حالا هر کدام 95 بار یکدیگر را شکست داده اند؛ در حقیقت این پیروزی با توجه به اینکه آبی اناری ها 87 سال از حیث بیشترین پیروزی در سایه کهکشانی ها بودند، بردی تاریخی و خاطره انگیز برای آنان محسوب می شد.

و حالا صدرنشین لالیگا این فرصت را دارد تا بار دیگر گوی سبقت را در نبردهای رو در رو از حریف دیرینه برباید؛ اتفاقی که برای آخرین بار در سال 1932 رخ داد و آبی اناری ها تنها در آن سال خود را بالاتر از کهشکانی ها دیدند.

با این حال، بارسایی ها طی 2 دهه اخیر پیروز شده اند تا فاصله خود را با تیم اول مادرید کاهش دهند؛ تیمی که از لحاظ تاریخی همواره سلطه گر دیدارهای رو در رو بوده است.

آبی اناری ها تا پیش از سال 2003 تنها پیروز شده بودند از 74 ال کلاسیکوی برگزار شده در سانتیاگو برنابئو، 13 بار رئالی ها را شکست دهند اما از سال 2004 به بعد، آنها از 24 ال کلاسیکو 12 بار پیروز به پیروزی شدند که 10 مورد آن به یک دهه گذشته باز می شود که از جمله خاطره انگیز ترین آنها می توان به پیروزی 6 بر 2 سال 2009، پیروزی 4 بر صفر سال 2015 و همچنین برد 3 بر صفر فصل گذشته اشاره کرد.

اما به کمی عقب تر باز گردیم؛ پیش از ملاقات این 2 تیم در ورزشگاه قدیمی مادرید یعنی چامارتین در 31 ژانویه 1932، بارسلونا با 6 پیروزی نسبت به 5 پیروزی رئالی ها، تیم برتر بود اما 2 گل مانئول اویلوارس در آن روز منجر به این شد تا کهکشانی ها از حیث تعداد پیروزی با حریف دیرینه برابر شوند.

در سال 1933 مادریدی ها دست پیش را گرفته و از آن تاریخ به بعد آبی اناری ها همواره نقش تعقیب کننده رئال را بازی می کردند؛ تا سال 1965 رئال فاصله بردهای خود را با بارسا به 16 رساند (48 مقابل 32)؛ فاصله ای که مدافع عنوان قهرمانی لالیگا در طول 54 سال پیروز شد تا آن را کاهش داده و انتها پس از پیروزی در نیمه نهایی کوپا دل ری، خلاء ایجاد شده طی 87 سال را کاملا از بین برد.

صرف نظر از برتری آماری و تاریخی که کاتالان ها می توانند با پیروزی در بازی امشب مقابل کهکشانی ها به دست آورند، برد در این بازی می تواند برای آنها به نخستین پیروزی متوالی در عرض 72 ساعت تبدیل شود؛ افتخاری که تاکنون هرگز پیروز به فتح آن نشده اند.

این در حالی است که رئالی ها چنین افتخاری را پیشتر به دست آورده بودند؛ آنها در 2 موقعیت و در فاصله سه روز طعم شیرین بردن کاتالان ها را چشیده بودند که نخستین بار آن به پیروزی در لالیگا و کوپا دل ری سال 2013 و دومین مورد آن هم به پیروزی های متوالی در 2 بازی رفت و برگشت سوپر جام اسپانیا در سال 2017 باز می شود.

غول های اسپانیا امشب دویست و چهل و دومین ال کلاسیکوی خود را برگزار خواهند کرد که سهم هر کدام 95 پیروزی بوده و 51 بازی باقی مانده با تساوی به انتها رسیده است.

ورزشی**3991**9129

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایرنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 5001

به "بارسلونا در آستانه شکستن رکورد 87 ساله رجحان در ال کلاسیکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارسلونا در آستانه شکستن رکورد 87 ساله رجحان در ال کلاسیکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید