گشایش مدرسه عالی مهارتی طراحی و دوخت در دانشگاه آزاد اسلامی لنجان

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مدرسه عالی مهارتی طراحی و دوخت با حضور مسئولان استان اصفهان و شهرستان لنجان در دانشگاه آزاد اسلامی این شهر گشایش یافت.

گشایش مدرسه عالی مهارتی طراحی و دوخت در دانشگاه آزاد اسلامی لنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرنگاران از لنجان، ظهر امروز مراسم گشایش مدرسه عالی مهارتی طراحی و دوخت با حضور مسئولان استان اصفهان و شهرستان لنجان و تعدادی از علاقه مندان به حوزه صنایع دستی در سالن اجتماعات ساختمان آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی لنجان واقع در فولادشهر برگزار گشت.

اهداف مدارس عالی مهارتی چیست؟

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان در حاشیه مراسم گشایش این مدرسه، راه اندازی مدارس عالی مهارتی را از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی لنجان برشمرد و اظهار کرد: شناخت کسب وکارهای نوین و گسترش دانش های مهارتی، ارتقای مهارت های عمومی و حرفه ای، افزایش سطح کارآمادگی افراد برای ورود به بازار کار و اشتغال و توسعه و تقویت کاربرد فناوری های نوین در حوزه های مهارتی از اهداف مدارس عالی مهارتی هستند.

سیدمسعود داودی با اشاره به نگاه ویژه دانشگاه آزاد اسلامی به تحصیل و علم افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با بسترسازی برای اشتغال دانش بنیان و لزوم اهمیت نقش آفرینی فعال در عرصه مهارت آموزی، به سمت دانشگاه کارآفرین در حرکت است.

وی با تبیین اهدف راه اندازی مدرسه عالی مهارتی طراحی و دوخت گفت: در مدرسه عالی مهارتی طراحی و دوخت، همه آموزش ها بر پایه کاربردی و مهارتی است و هنرجویان می توانند پس از گذراندن دوره های آموزشی، مشغول بازار کار شوند. در واقع هدف از تأسیس این مدرسه، کاربردی بودن دوره های مهارتی و آموزشی بوده و هنرجویان با یادگرفتن یک مهارت پرتقاضا به بازار کسب وکار ورود پیدا می کنند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان ادامه داد: تلاش بر این است در این مدرسه از استادانی استفاده کنیم که آموزش را با رویکرد نوین آموزش داده و هنرجویانی که یادگیری مهارت را آغاز می کنند در سرانجام دوره با تیم مهارتی تولید در رشته ای که یاد گرفته اند، کارآموزی خود را گذرانده و با شرکت در دوره های آموزشی مدرسه عالی مهارت وارد بازار کار شوند.

داودی با اشاره به و ظرفیت بسیار مستعد شهرستان لنجان مطرح نمود: از اهداف دیگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان، توسعه علمی گردشگری لنجان است. این شهرستان در جنوب غربی استان اصفهان واقع شده که به خاطر داشتن طبیعتی بکر، جاذبه های گردشگری، رودخانه زاینده رود، مناظر و چشم اندازهای بسیار زیبا، آب وهوای دلپذیر، باغ های مصفا، مناطق قدیمی چشم نواز و آثار تاریخی برجای مانده از دوران کهن، توجه بسکمک از گردشگران را به خود جلب کرده است.

وی ادامه داد: به همین دلیل لنجان می تواند به عنوان مجموعه سیاحتی نه تنها در استان اصفهان بلکه در کشور ایران مطرح شود و تلاش این است که با راه اندازی مدرسه عالی صنایع دستی و گردشگری، از این صنعت مهم در راستای توسعه علمی صنایع دستی و گردشگری شهرستان استفاده کنیم.

کار تیمی رمز پیشرفت هر سازمانی است

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سمای استان اصفهان نیز با بیان اینکه کار تیمی همراه با کارآفرینی موتور محرکه توسعه اقتصادی کشورهای توسعه یافته است، گفت: کار تیمی به عنوان جوهره کارآفرینی و یکی از عوامل کلیدی و رمز پیشرفت هر سازمانی به شمار می آید و قطعاً به افزایش توانایی سازمان و غلبه بر چالش های محیطی کمک می کند.

حمیدرضا نظری با تأکید بر کار گروهی در پیشبرد اهداف دانشگاه مطرح کرد: از آنجایی که فرهنگ کار گروهی در کشور از گذشته دچار مسائل زیادی بوده ؛ هنوز نتوانسته ایم استانداردها و ایده آل مناسب را مطابق با ظرفیت های موجود در کشور هماهنگ کنیم.

وی با تأکید بر جهت دهی سرانجام نامه ها و رساله ها در پاسخ گویی به نیازهای علمی جامعه اظهار کرد: یکی از دغدغه های محافل دانشگاهی، کارکرد سرانجام نامه ها متناسب با نیازسنجی و مسئله محوری به مسائل و چالش های کشور است؛ بنابراین می توان با کاربردی سازی و هدایت سرانجام نامه ها و رساله های دانشجویی متناسب با نیازهای عینی و جامعه پذیری رشته و بازار کار، نیازهای علمی و پژوهشی کشور را تأمین کرد.

معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به ظرفیت های موجود در شهرستان لنجان مطرح نمود: این شهرستان از ظرفیت های عظیمی برخوردار است و دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان با بسترسازی لازم می تواند از این ظرفیت ها به نحو مطلوب استفاده کرده و با ترغیب و تشویق دانشجویان، فارغ التحصیلان و صاحبان ایده گام های اساسی در توسعه شهرستان بردارد.

راهکاری برای پرکردن خلاءهای اشتغال

احمد فتحی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان لنجان نیز با بیان اینکه تجربیات هنرمندان صنایع دستی به همراه دانش و فناوری دانشگاه می تواند خلاءهای موجود در زمینه اشتغال شهرستان را تأمین کند، مطرح کرد: شهرستان لنجان ازنظر صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری دارای ظرفیت بسیار بالایی است و قطعاً برنامه ریزی صحیح و نگاه ویژه به این حوزه می تواند توسعه این صنعت در این شهرستان را رقم بزند.

خلاقیت و ریسک پذیری نیاز جامعه است

بخشدار شهر فولادشهر نیز با تشریح فعالیت ها و ظرفیت های موجود فرهنگی هنری در شهر فولادشهر تبیین کرد: با توجه به تراکم جمعیت در فولادشهر، برنامه ریزی فرهنگی و توجه بیشتر به مقوله فرهنگ و هنر با رویکرد علمی بسیار ضروری است.

مهدی عبایی با اشاره به اهمیت خلاقیت و ریسک پذیری به عنوان نیاز در جامعه گفت: آموزش و کسب مهارت های لازم در به کارگیری استعدادهای ویژه شهرستان و پرورش نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز جامعه، یکی از اهداف مهم نظارت آموزش عالی کشور است.

وی با تأکید بر فرایند افزایش جمعیت و تقاضا برای ورود به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی اعلام نمود: امروزه، خلاقیت و ریسک پذیری نه تنها به عنوان یک نیاز، بلکه به عنوان شرط بقای یک کشور مطرح است و توجه به استعدادیابی افراد خلاق و نوآور اهمیت ویژه ای دارد.

بخشدار شهر فولادشهر با اشاره به ظرفیت بسیار مطلوب دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان مطرح نمود: بخشداری فولادشهر با توجه به ظرفیت بالای علمی و عملکرد بسیار خوب دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان، آمادگی خود را برای توسعه و آموزش های نوین اعلام می دارد.

4121/4062/

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 34069

به "گشایش مدرسه عالی مهارتی طراحی و دوخت در دانشگاه آزاد اسلامی لنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشایش مدرسه عالی مهارتی طراحی و دوخت در دانشگاه آزاد اسلامی لنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید