پاسخ به سؤالات پرتکرار در مورد شبکه آموزش دانش آموزی (شاد)

به گزارش وبلاگ دانلود رایگان، مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات به سؤالات پرتکرار در مورد شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) پاسخ داد.

پاسخ به سؤالات پرتکرار در مورد شبکه آموزش دانش آموزی (شاد)

به گزارش وبلاگ دانلود رایگان، پس از راه اندازی شبکه دانش آموزش دانش آموزی، سوالاتی از سوی معلمان، اولیا و دانش آموزان در مورد نحوه کار این شبکه ارسال شده است که اولین نسخه پاسخ به این پرسش ها که در طبقه بندی های (سؤالات عمومی، مدیران، معلمان، دانش آموزان، والدین و فعالیت های داخل کلاسی) آماده شده است، ارائه می گردد:

سؤالات عمومی

1 . آیا بعد از نصب پیام رسان توسط مدیر، معلم، دانش آموز یا اولیا احتیاج به تعریف کلاس یا گروه های درسی است؟

جواب: به محض ورود و احراز هویت مدیر مدرسه، کلاس های مدرسه به صورت اتوماتیک تعریف می شوند و احتیاجی به ساخت گروه های کلاسی نیست.

2 . مزیت استفاده از اپلیکیشن داخلی و اختصاصی در این طرح چیست؟

جواب: فراهم آوردن محیطی جذاب، پویا، امن و متناسب با احتیاجهای آموزشی و اجتماعی دانش آموزان ایرانی از مهم ترین دلایل راه اندازی اپلیکیشن داخلی شاد است.

3. تلفن همراهم اجازه نصب اپلیکیشن را نمی دهد. چه کار کنم؟ پیام هایی نظیر این برنامه معتبر نیست یا ممکن است تلفن و اطلاعات شما را به خطر بیاندازد؟

جواب. تمام مسائل امنیتی در مورد اپلیکیشن توسط تیمی فنی مورد آنالیز قرارگرفته است. لذا کافی است به بخش (تنظیمات setting) دستگاه خود مراجعه نموده و اجازه نصب اپلیکیشن را فعال کنید.

4 . آیا مخاطبین هم گروه ها و مخاطبین ما را می بینند؟

جواب: خیر. تمام اطلاعات شخصی کاربران محفوظ بوده و برای سایر کاربران غیرقابل دسترسی است. افراد تنها امکان مشاهده مخاطبان خود که به شاد پیوسته اند را دارد.

5 . آیا پیام رسان نسخه دسکتاپ (ویندوز/ مک/ لینوکس) دارد؟

جواب: در حال حاضر فقط نسخه اندروید قابل دسترسی است.

6 . آیا پیام رسان نسخه وب دارد؟

جواب: بله. به زودی آدرس نسخه وب پیام رسان اعلام می گردد.

7. آیا پیام رسان نسخه IOS دارد؟

جواب: خیر.

8 . آموزش های برخط تا چه زمانی ادامه دارد؟

جواب: آموزش برخط تا برطرف موانع موجود و اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا ادامه خواهد داشت.

9 . آیا اینترنت رایگان در اختیار ما قرار می گیرد؟

جواب: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، به زودی امکان استفاده از اینترنت رایگان برای اپلیکیشن شاد فراهم خواهد شد.

10 . برنامه کلاس های چندپایه/ پیش دبستانی/ نهضت سوادآموزی چگونه خواهد بود؟

جواب: فعلاً امکان حضور این افراد در سامانه شاد وجود ندارد. در اسرع وقت پس از امکان پذیر شدن ارائه خدمت اطلاع رسانی می گردد.

11 . برای دانش آموزان محروم/ مناطق محروم از امکانات لازم چه باید کرد؟

جواب: موضوع در دست آنالیز است و مراتب متعاقباً به اطلاع می رسد.

12 . آیا امکان گزارش گیری از فعالیت مدرسه و کلاس ها در سطح منطقه و استان وجود دارد؟

جواب: بله. پنل گزارش گیری در بخش ورود مدیر ستادی/ استانی/ شهرستانی در اپلیکیشن شاد وجود دارد.

13 . امکان فعالیت کلاس های پیش دبستانی وجود دارد؟

جواب: فعلاً خیر. اما به زودی این امکان فراهم خواهد شد.

14 . آیا امکان ایجاد گروه و کانال (به هر نوعی) برای افراد وجود دارد؟

جواب: خیر. این امکان در اپلیکیشن شاد وجود ندارد.

15 . امکانات مورداحتیاج دستگاه هوشمند برای نصب این اپلیکیشن چیست؟

جواب: دستگاه هوشمند با سیستم عامل اندروید (نسخه 4.4 یا بالاتر) و دارای حداقل حافظه لازم برای نصب و اجرای اپلیکیشن.

مدیران

1 . مدیران باید چه کاری انجام دهند؟ (توضیح یک به یک مراحل)

جواب: مدیران با مراجعه به کانال پشتیبانی اپلیکیشن شاد می توانند تمامی مراحل کار را به تفکیک مشاهده کرد. (در صورت احتیاج از راهنما استفاده گردد).

2 . چگونه اطلاعات معلمان (رسمی، حق التدریس، نیروهای آزاد، فاقد ابلاغ سیستمی) وخرید خدمات را در سناد ثبت و اصلاح کنیم؟ مشکل عدم پذیرش اطلاعات معلم توسط اپلیکیشن را چطور حل کنیم؟

جواب: کلیه اطلاعات معلمان توسط مدیران مدارس در سامانه سناد قابل ثبت و ویرایش است. مدیر و معلم باید از صحت اطلاعات وارد شده در سناد اطمینان حاصل نمایند و سپس فرآیند نصب و راه اندازی اپلیکیشن را اجرا نمایند.

3 . چگونه اطلاعات خود (مدیر) را در سناد ثبت کنم؟

جواب: این اطلاعات توسط مدیران مناطق در سامانه سناد قابل ثبت و ویرایش است.

4 . چه مقاطعی موظف هستند در سناد فرآیند ثبت اطلاعات را انجام دهند؟

جواب: تمامی مقاطع موظف به ثبت اطلاعات خود در سناد هستند. این کار برعهده مدیران مدارس و مناطق بوده و دسترسی برای سایر افراد وجود ندارد.

سؤالات معلمان

1 . معلمان باید چه کاری انجام دهند؟ (توضیح یک به یک مراحل)

جواب: معلمان با مراجعه به کانال پشتیبانی اپلیکیشن شاد می توانند تمامی مراحل کار را به تفکیک مشاهده کرد. (در صورت احتیاج از راهنما استفاده گردد).

2. با ورود کد ملی معلم در قسمت کلاس بندی، خطای معتبر نیست نمایش داده می گردد. باید چه کار کنم؟

جواب: ضروری است دقت کنید شماره تلفن شما با سامانه سناد مطابقت داشته باشد. همچنین شماره ملی را درست و با کیبورد انگلیسی وارد کنید. در صورت احتیاج، از مدیر درخواست کنید اطلاعات شما را در سامانه سناد اصلاح کند.

3 . بعضی از همکاران حق التدریس با ابلاغ همکار دیگری در کلاس هستند. چه باید کرد؟

جواب: ابلاغ صوری خلاف است. باید اطلاعات دقیق در سناد درج گردد.

4 . آیا امکان ادغام چند کلاس با محتوای مشابه توسط یک معلم وجود دارد؟

جواب: متأسفانه فعلاً این امکان وجود ندارد.

سؤالات کادر مدرسه/ سایر آموزش ها

1 . معاونین مدرسه باید چه کاری انجام دهند؟

جواب: در حال حاضر، کادر مدرسه موظف به همکاری با مدیر مدرسه هستند. در مراحل بعد برای این افراد نیز نقش های مجزا روی اپلیکیشن قابل تعریف است.

2 . مربیان پرورشی/ مشاوران باید چه کاری انجام بدهند؟

جواب: به زودی گروه مخصوص پرورشی/مشاوره در هر مدرسه تأسیس خواهد شد.

3. برای اجرای برنامه های سلامت و تربیت بدنی/ دروس عملی/ دروس مهارتی چه کنیم؟

جواب: متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

سؤالات دانش آموزان

1 . دانش آموزان باید چه کاری انجام دهند؟ (توضیح یک به یک مراحل)

جواب: دانش آموزان با مراجعه به کانال پشتیبانی اپلیکیشن شاد می توانند تمامی مراحل کار را به تفکیک مشاهده کرد. (در صورت احتیاج از راهنما استفاده گردد).

2 . دانش آموز اتباع هستم. چگونه وارد سامانه شوم؟

جواب: در مورد اتباع سایر کشورها، کد هویتی اتباع به جای کد ملی درج گردد و احتیاجی به ورود اطلاعات شناسنامه ای نیست. امکان ورود این عزیزان به زودی فراهم می گردد.

3. آیا امکان ورود چند دانش آموز با یک خط وجود دارد؟ والدینی که معلم یا مدیر مدرسه هستند می توانند از همان خط برای ورود فرزندشان استفاده نمایند؟

جواب: بله. فعلاً این امکان وجود دارد. اما احتمال بروز هر خطای احتمالی توسط فرزندان در این زمینه بر عهده والدین خواهد بود. والدین باید در صورت احتیاج، خط تلفن جداگانه برای ورود هر دانش آموز تهیه نمایند.

4 . دانش آموزان استثنایی چه کار نمایند؟

جواب: متأسفانه در این فاز ابتدایی اجرای طرح برنامه ویژه ای برای دانش آموزان استثنایی در نظر گرفته نشده است. در صورت امکان، فعلاً دانش آموزان با شرایط مشابه سایرین وارد برنامه بشوند.

5 . ورود دانش آموزان با مشکل روبرو شده است.

جواب: توجه کنید که ممکن است دلیل بروز این ایراد، نقص یا اشتباه در مشخصات ثبت شده دانش آموز در سامانه سناد باشد. از صحت اطلاعات خود اطمینان حاصل کنید.

سؤالات والدین

1 . والدین باید چه کاری انجام دهند؟

جواب: والدین می توانند پس از نصب اپلیکیشن، بر حضور دانش آموزان در کلاس های درس در ساعت مقرر نظارت داشته باشند. فعلاً امکان حضور فعال والدین در اپلیکیشن شاد وجود ندارد.

2 .آیا امکان ارسال گزارش حضوروغیاب به صورت هفتگی برای والدین وجود دارد؟

جواب: متأسفانه فعلاً این امکان وجود ندارد. اما محتوای کلاس و فعالیت های کلاسی در دستگاه هوشمند مورداستفاده همیشه قابل دسترسی است.

فعالیت های داخل کلاسی

1 . آیا امکان انصراف از کلاس (ترک گروه کلاسی) وجود دارد؟

جواب: در حال حاضر امکان انصراف از کلاس ها وجود ندارد.

2 . آیا امکان ذخیره کلاس و محتوای ارائه شده را دارم؟

جواب: بله. اپلیکیشن شاد در این زمینه مشابه پیام رسان ها عمل می نماید و شما مشابه یک پیام رسان می توانید محتوای ارائه شده در آن را ذخیره کنید.

3 . آیا امکان حذف/ ویرایش پیام های ارسالی را دارم؟

جواب: بله. اپلیکیشن شاد در این زمینه مشابه پیام رسان ها عمل می نماید و شما مشابه یک پیام رسان می توانید پیام های خود را حذف یا ویرایش کنید.

4 . آیا ارسال فایل متنی و صوتی و یا عکس یا فیلم محدودیت دارد؟

جواب: حداکثر حجم فایل قابل ارسال 100 مگابایت است.

5. آیا امکان انتقال اطلاعات از یک گوشی به گوشی دیگر را دارم؟

جواب: بله. اطلاعات پیام رسان درون خود پیام رسان ذخیره شده اند و وابسته به ابزار مورد استفاده شما نیست. کافی است با دستگاه دیگر در حساب کاربری خودتان وارد شوید.

6 . آیا امکان ارتباط دوسویه و تعاملی بین دانش آموزان و معلم وجود دارد؟

جواب . بله. محیط شاد قابلیت ارتباط گیری دوسویه معلم و دانش آموزان در گروه های کلاسی را فراهم آورده است. البته امکان ارتباط گیری شخصی وجود ندارد.

7 . آیا آزمون ها/ امتحانات/ صدور کارنامه هم به همین روش انجام می شوند؟

جواب: در این مورد متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

8 . آیا امکان اشتراک گذاری (share) قسمتی از صفحه گوشی و یا دسکتاپ برای همه کلاس وجود دارد؟

جواب: متأسفانه فعلاً این امکان وجود ندارد.

9 . آیا امکان حضوروغیاب آنلاین وجود دارد؟ چگونه بفهمیم دانش آموز از کلاس خارج نشده است؟

جواب: با مراجعه به لیست کلاس می توانید از شرایط حضور هر یک از دانش آموزان اطلاع حاصل کنید.

10 . آیا امکان ارسال تصویر یا صوت معلم به صورت هم زمان (stream) وجود دارد؟

جواب: خیر. متأسفانه فعلاً این امکان وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پاسخ به سؤالات پرتکرار در مورد شبکه آموزش دانش آموزی (شاد)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ به سؤالات پرتکرار در مورد شبکه آموزش دانش آموزی (شاد)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید