همنوازان خاموش نوروز صبا را منتشر کردند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، آلبوم نوروز صبا کاری از گروه موسیقی همنوازان خاموش و خوانندگی مهدی امامی است که به تازگی توسط موسسه فرهنگی هنری ماهور در دسترس علاقه مندان موسیقی ایرانی نهاده شد.

همنوازان خاموش نوروز صبا را منتشر کردند

در این آلبوم مهدی امامی خواننده، محمد مظهری نوازنده کمانچه، آرش سعیدیان نوازنده عود، آرمین جوانبخت نوازنده سنتور، هامان منصوری نوازنده تار، بامداد فتوحی نوازنده تمبک و زکریا یوسفی نوازنده دف به عنوان نوازنده حضور دارند.

در شرح این آلبوم آمده است: آواز محور بودن، اندیشه اصلی شکل دریافت آلبوم نوروز صبا است؛ آوازی که سعی شده، چه در طراحی فضای مُدال، چه ارتباط با شعر و چه اجرای زنده همراه با ساز یکپارچگی خود را حفظ کند. مانند قطعات ضربی، ساز و آواز این آلبوم نیز به صورت زنده و گروهی ضبط شده و به دلیل اینکه ضبط آواز در فضایی روستایی در خانه اجرا شده است گاه صداهای محیط از دور شنیده می شوند.

مقدمه آلبوم در دستگاه همایون و بر اساس ریتمی ساخته شده که امروزه بیشتر در موسیقی مناطق کُردنشین خاورمیانه یا درمیان صوفیانِ این منطقه بیشتر شنیده و شناخته شده است. در تصنیف ها، چنان که باید، ملودی پردازی کاملاً با توجه به فضای ابیات ساخته شده است: چه در معنی، چه در ریتم و سرعتِ کلمات و چه فضای معنایی. در آهنگسازیِ تصانیف سعی شده است تغییرات مُدال یا انتخاب و تغییر سرعت یا الگوهای ریتمیک تا حدّ امکان مرتبط با روند حرکت کلام و مفهوم در شعر باشد و نه فقط ملودی پردازیِ سلیقه ای.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 2696

به "همنوازان خاموش نوروز صبا را منتشر کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همنوازان خاموش نوروز صبا را منتشر کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید