نیازهای فناورانه صنعت فرش دستباف مطرح شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از پارک فناوری پردیس، اولین رویداد ارائه نیازهای فناورانه حوزه فرش دستباف (INOCARPET) به همت شبکه فن بازار ملی ایران در پارک فناوری پردیس، برگزار گردید.

نیازهای فناورانه صنعت فرش دستباف مطرح شد

در این رویداد، مسائل حوزه فرش دستباف مطرح شد تا استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان بتوانند بر روی این موضوعات تمرکز و راه کارهایی را در آینده جهت بهبود و توسعه این صنعت ارائه دهند.

در ادامه این رویداد، فعالان این حوزه از مسائل حال حاضر در این صنعت، در دو دوسته مسائل فرآیندهای فراوری و بازاریابی محصولات فرش دست باف سخن گفتند.

اولین احتیاج مطرح شده در این رویداد مسائل فرآیند فراوری پشم بود که به اهمیت پشم چینیِ درست و علمی اشاره شد. از جمله مسائل مطرح شده، بهره برداری کاملا سنتی در این صنعت بود که با بهره وری بسیار پایین صورت می گیرد.

در چارچوب این ارائه احتیاج از استارت آپ های این حوزه دعوت شد تا با پیدا کردن راهکار بتوانند هم ایجاد ثروت نمایند و هم به نگه داشت محیط زیست یاری نمایند.

احتیاج دوم در فرآیند پشم چینی، موضوع پشم شویی و هدر رفت بسیار بالای آب و عدم استفاده صحیح از این منبع بود. از دیگر مسائل مطرح شده، استخراج روغن از پشم که در صنایع آرایشی و بهداشتی استفاده می گردد، بود.

همچنین از احتیاجهای دیگری که در این حوزه مطرح شد موضوع بازاریابی و فروش بود. در سرانجام برنامه نیز، احتیاجهای فرآیند فراوری نخ ابریشم مطرح شد.

مطابق آمار ارائه شده در این رویداد، در سال های گذشته در کشور بیش از 1000 تن نخ تازه ابریشم فراوری شده است و به علت مسائل پیش آمده و عدم کارایی دستگاه های فعال در این حوزه، این عدد به 100 تن تخ رسیده است.

در این نشست مطرح شد که صنعت نساجی به همین دلیل در حال ضربه دیدن است و احتیاج است شرکت های استارت آپی و دانش بنیان به یاری این صنعت بیایند و با ساخت دستگاه های تبدیل پیله ابریشم به نخ ابریشم، به فرآیند فراوری نخ ابریشم یاری نمایند.

در انتهای این رویداد، جلسات رودر رو بین ارائه دهندگان احتیاج و شرکت های استارت آپی که پتانسیل برطرف این احتیاجها را دارند برگزار و مقدمات همکاری های فی مابین شکل گرفت.

با پیگیری هایی که توسط کارگزار این رویداد صورت می پذیرد، امید است تا 6 ماه آینده نتایجی از این همکاری ها به دست آید.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 12850

به "نیازهای فناورانه صنعت فرش دستباف مطرح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیازهای فناورانه صنعت فرش دستباف مطرح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید