نمایش اسطوره ها بدون قضاوت و با زبان امروزی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، یک نقاش درباره نمایشگاه نقاشی های جمشید حقیقت شناس که به تازگی افتتاح گردیده است، می گوید او به مسائل اجتماعی، تاریخی و اسطوره ها علاقمند است و توانسته با نگاه مدرن و بیان امروزی بدون قضاوت مسائل را مطرح کند.

نمایش اسطوره ها بدون قضاوت و با زبان امروزی

به گزارش خبرنگاران، نمایشگاه نقاشی های جمشید حقیقت شناس با عنوان بیست-هجده روز جمعه ششم مهرماه در گالری ساربان افتتاح شد. حقیقت شناس در این نمایشگاه تجربه جدیدی در حوزه ترکیب بندی و فرم انجام داده است. او متولد سال 1341 و دانش آموخته نقاشی است. همچنین تجربه ریاست انجمن هنرمندان نقاش و دبیری جشنواره های متعدد از جمله جشنواره تجسمی فجر را در کارنامه خود داشته است.

حمیدرضا اردلان در قسمتی از استیتمنت این مجموعه آورده است: حقیقت شناس به عنوان خود تجربی در نمایشگاه بیست-هجده هیچ تمنایی ندارد، چیزی خلق نمی کند، حتی پیشنهاد یا سوالی ندارد؛ خود را کنار می کشد و آینه ای به دست می گیرد تا رویدادها و عادت های فرهنگی،اجتماعی و تاریخی را که همواره در تکرار، انسان ایرانی و هستی پیرامون او را احاطه نموده است، نمایان شوند.

محمدعلی بنی اسدی، رضوان صادق زاده، فرح اصولی، گیزلا وارگاسینایی، اکبر نیکان پور، عبدی اسبقی، ایرج اسکندری، غلامرضا نامی، هلن دشت گل و ... از جمله هنرمندانی بودند که از این نمایشگاه بازدید کردند.

معصومه مظفری هنرمند نقاش درباره کارهای نمایشگاه معتقد است: کارهای حقیقت شناس دنیای مملو از اشیا و نشانه ها دارد که آن ها را فراتر از دنیا روزمره و زمینی می برد و در عین حال می تواند با زندگی روزمره ما نیز در ارتباط باشد.

علی اصغر میرزایی مهر پژوهشگر و استاد دانشگاه هم درباره نمایشگاه گفت: بیش از 40 سال است که با حقیقت شناس دوستی دارم و می دانم از معدود نقاشانی است که خودش را به گستره ای خاص محدود نمی کند و ذهن خود را باز نگه می دارد. نمایشگاه پیش رو در واقع حاصل تجربیات انباشت گردیده سال های کاری اوست و در واقع به عنوان هنرمندی که در دهه پنجم فعالیت هنری خود به سر می برد حاصل و عصاره فعالیت هایش را به نمایش گذاشته است.

مهدی احمدی نقاش و بازیگر نیز که برای تماشای آثار آمده بود گفت: از قبل با کارهای حقیقت شناس آشنایی دارم. او به مسائل اجتماعی، تاریخی و اسطوره ها علاقمند است و توانسته با نگاه مدرن و بیان امروزی بدون قضاوت مسائل را مطرح کند. او به جزئیات علاقه دارد و توانسته این جزئیات را در یک کلیت که نگاه شخصی اش به دنیا است بروز دهد.

این نمایشگاه تا روز دوشنبه شانزدهم مهرماه ادامه خواهد داشت. علاقمندان برای بازدید از آثار می توانند همه روزه به جز سه شنبه ها، از ساعت 16الی 20به گالری ساربان به نشانی سهروردی شمالی، هویزه غربی، نبش خیابان یوسفی، پلاک130 مراجعه نمایند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 1443

به "نمایش اسطوره ها بدون قضاوت و با زبان امروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش اسطوره ها بدون قضاوت و با زبان امروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید