نخستین بانک موی دنیا افتتاح شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، نخستین بانک موی دنیا در انگلیس در ازای دریافت 2500 پوند از افراد نمونه موی آنان را فریز می نماید. اگر فرد دچار کچلی گردد، سلول های موی موجود در نمونه او شبیه سازی و موی او احیا می گردد.

نخستین بانک موی دنیا افتتاح شد

مهر به نقل از دیلی میل نوشت: نخستین بانک موی دنیا در شهر منچستر افتتاح شد. هدف این بانک ریشه کن کردن کچلی است.

مردان با پرداخت 2500 پوند می توانند نمونه موی خود را در این بانک فریز نمایند. سلول های کلیدی برای این منظور در آزمایشگاه شبیهسازی شده و به سر فرد تزریق می شوند تا موی فرد را احیا نمایند. این در حالی است که 6.5 میلیون مرد انگلیسی دچار الگوی کچلی هستند. الگوی کچلی ترکیبی از ژنتیک و هورمون هاست که به از بین رفتن تدریجی مو از خط پیشانی تا وسط سر منجر می گردد.

در حال حاضر گزینه های محدودی برای درمان از بین رفتن مو وجود دارد که البته بعضی از آنها نیز عوارضی دارند. از سوی دیگر کاشت مو نیز نتایج متغیری را دربردارد و البته هزینه آن نیز در انگلیس حدود 7 هزار پوند است. به همین دلیل بسام فرجو مدیر نخستین بانک موی دنیا و البته جراح کاشت مو نمونه هایی از موی مردان را در بانک خود ذخیره می نماید تا در صورت احتیاج در آینده بتوانند از آن استفاده نمایند.

طی عملیاتی 30 دقیقه ای و با بی حسی موضعی نمونه ای حاوی حدود 100 رشته مو از جمله ریشه آنها از منطقه ای در پشت سر (7 در یک سانتیمتر) فرد جدا می گردد. این نمونه ها در دمای 180- درجه سانتیگراد در بانک مو فریز می شوند. هنگامی که فرد دچار ریزش مو می گردد، نمونه مذکور مورد استفاده قرار می گیرد. کارشناسان سلول های ریزی به نام پاپیلای پوستی را از ریشه موهای نمونه جدا می نمایند.

این سلول ها به رشد دوباره مو یاری می نمایند. در حقیقت آنها سیگنال هایی شیمیایی ارسال می نمایند که به رشد مو منجر می گردد.

در مردانی که الگوی کچلی دیده می گردد، هورمونی به نام DHT به سلول های پاپیلای پوستی اطراف پیشانی و وسط سر حمله می نماید. به این ترتیب میزان موهای این قسمت کمتر می گردد.

کارشناسان بانک مو امیدوارند با افزایش تعداد سلول های پاپیلای پوستی، موهای جدید و ضخیم تری روی سر مردان بروید.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 16318

به "نخستین بانک موی دنیا افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین بانک موی دنیا افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید