موقعیت های شغلی در خطر فعالیت 10 بدافزار، ارسال ایمیل های مخرب

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری، پژوهشگران Bromium اعلام کردند در این سرورها پنج تروجان بانکی شامل Dridex، Gootkit، IcedID، Nymaim و Trickbot، دو باج افزار شامل Gandcrab و Hermes و سه بدافزار دزد اطلاعات شامل Fareit، Neutrino و Azorult مشاهده شده اند.

موقعیت های شغلی در خطر فعالیت 10 بدافزار، ارسال ایمیل های مخرب

یکی از این سرورها متعلق به سیستمی مستقل است که سرویس میزبانی bulletproof نام دارد و 11 سرور دیگر هم متعلق به یک شرکت در Nevada است که سرورهای خصوصی مجازی به فروش می رساند.

به گفته پژوهشگران، ایمیل های فیشینگ بُردار حمله اصلی حملات شناسایی شده و در این حملات از فایل های Word حاوی ماکروهای VBS مخرب استفاده شده است. ایمیل ها در قالب یک سازمان شناخته شده ارسال شده اند و محتوای آن ها مربوط به موقعیت های شغلی است.

کارشناسان معاونت آنالیز مرکز افتا به نقل از پژوهشگران Bromium می گویند: از سرورها برای عملیات مختلف استفاده شده است، برای مثال در 9 مارس یک سرور برای توزیع تروجان بانکی IcedID به کار گرفته و یک هفته بعد همان سرور برای میزبانی Dridex استفاده شده و وب سرور دیگری در مدت 40 روز از 6 خانواده بدافزاری مختلف میزبانی نموده است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 6240

به "موقعیت های شغلی در خطر فعالیت 10 بدافزار، ارسال ایمیل های مخرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موقعیت های شغلی در خطر فعالیت 10 بدافزار، ارسال ایمیل های مخرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید