مدیرکل لرستان: برای میزبانی از هم وطنان در نوروز 99 آماده ایم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، مأموریت های سه گانه این اداره کل را همچون سه ضلع یک مثلث و متکی به یکدیگر دانست.

مدیرکل لرستان: برای میزبانی از هم وطنان در نوروز 99 آماده ایم

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی ستاد خبری نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی، سید امین قاسمی در گفت وگو با خبرنگار این ستاد در سرانجام برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی وسومین نمایشگاه ملی صنایع دستی، گفت: ما در این نمایشگاه سعی کردیم آداب، فرهنگ، سنت، موسیقی، صنایع دستی و نشان های ملی مان را با حضور هنرمندان استانی معرفی کنیم. همچنین بروجرد شهر ملی ورشو و سوغاتش و یکی از برندهای سوغات محلی لرستان را معرفی کردیم.

او در ادامه به توسعه قطار گردشگری این استان که اولین قطار گردشگری غرب کشور بود و سال گذشته در همین نمایشگاه رونمایی شد اشاره نمود و اضافه نمود: به همت همان آژانسی که در لرستان فعال بود و توانست اولین قطار را راه بیندازد، این قطار از مبدأ تهران به پنج نقطه کشور راه اندازی شد. بوم گردی ها و جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی و همچنین پوشش محلی و لباس های سنتی لرستان را نیز در این نمایشگاه معرفی کردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان در ارزیابی تلفیق دو نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی بیان نمود: تصمیم بسیار خوبی بود چراکه استان ها توانستند در هر دو حوزه خودشان را به خوبی معرفی نمایند و هنرمندان و تولیدات و صنایع دستی شان را ارائه دهند.

او با اشاره به اینکه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مثل سه ضلع یک مثلث هستند، ادامه داد: چنانچه هر یک از این سه ضلع نباشد این صنعت دچار افول و افت می گردد. وقتی این سه ضلع را در کنار هم قرار می دهیم هم افزایی ایجاد می گردد و این هم افزایی جذبه بیشتری برای گردشگر دارد، چراکه یک گردشگر وقتی وارد منطقه ای می گردد علاوه بر اینکه می خواهد آثار تاریخی را ببیند و به فرهنگ و تمدن توجه کند، دوست دارد جاذبه های طبیعی را هم ببیند و خرید هم انجام دهد و صنایع دستی هر منطقه ای را با سوغات محلی آن منطقه بخرد و به عنوان یادگار همراه خودش ببرد.

قاسمی با عنوان اینکه این استان برنامه های ویژه ای برای ایام نوروز و میزبانی از گردشگران نوروزی دارد درباره برنامه ریزی ستاد خدمات سفر نوروز ذکر کرد: ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر را مجدداً فعال کردیم و جلسات متعددی را با استاندار یا معاون استاندار لرستان در ستاد سفر استان داشتیم و در شهرستان ها نیز با فرمانداران جلسات خوبی برگزار کردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان ادامه داد: بازدیدهای نظارتی از تأسیسات گردشگری و خدماتی که در طول ایام نوروز و در کل سال باید به گردشگران ارائه گردد، در حال اجرا است و اصلاحاتی که باید انجام گردد، در دستور کار قرارگرفته تا آمادگی لازم برای میزبانی از میهمانان نوروزی که این استان را به عنوان مقصد گردشگری شان انتخاب نموده اند، آمادگی لازم را داشته باشیم و بتوانیم بهتر از سال های گذشته خدمات خوب و ارزشمندی را به این عزیزان ارائه دهیم.

او در سرانجام با گفتن اینکه مهمان نوازی لرها زبانزد خاص و عام است. اضافه نمود: سال جاری هم سعی نموده ایم با یک سری برنامه های شاد و مفرح در قلعه زیبای فلک الافلاک در نوروزگاه مرکزی مان و همچنین در مبادی ورودی همه شهرستان ها و به ویژه در بروجرد در خانه تاریخی افتخار الاسلام یک سری برنامه هایی را ترتیب دهیم تا گردشگران عزیز بتوانند با این برنامه های فرهنگی لرستان را بهتر بشناسند و ماندگاری شان افزایش پیدا کند و اقامت خوبی را همراه با تفریح و سرگرمی مناسب در ایام نوروز داشته باشند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: میراث آریا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 22063

به "مدیرکل لرستان: برای میزبانی از هم وطنان در نوروز 99 آماده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرکل لرستان: برای میزبانی از هم وطنان در نوروز 99 آماده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید