طرح های گردشگری درگیلان با رویکرد اشتغال و درآمدزایی انجام می گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، مصطفی سالاری بعدازظهر شنبه در حاشیه افتتاح طرح بوم گردی در شهرستان رضوانشهر با اشاره به لزوم توجه به اجرای طرح های بوم گردی در استان گیلان، اظهارکرد: با توجه به اینکه یکی از بالاترین ظرفیت های استان گیلان در حوزه گردشگری است لذا باید در این حوزه کوشش و توجه بیشتری صورت گیرد.

طرح های گردشگری درگیلان با رویکرد اشتغال و درآمدزایی انجام می گردد

وی اضافه کرد: برای استفاده بهینه از این ظرفیت بدون آسیب به منابع طبیعی و محیط زیست استان گیلان باید واحدهای اقامتی برای گردشگران با رویکرد اشتغالزایی و درآمدزایی در محدوده طرح هادی برای روستاها و همچنین محدودهای شهری ایجاد کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه عدم مدیریت صحیح در این حوزه سبب بروز مشکلاتی همانند ویلاسازی و ساخت و سازهای غیرمجاز خواهد شد، تأکیدکرد: با ساخت این اقامتگاه ها و اجرای طرح های بوم گردی از مشکل جلوگیری و با پراکنش مناسب در حوزه شهری و روستایی در راستای توسعه گردشگری گام برمی داریم.

وی همچنین با اشاره به اقدامات اجرا شده در بعضی حوزه ها به ویژه اشتغالزایی در سطح روستاها، بیان نمود: در این زمینه به متقاضیان تسهیلاتی به وسیله بانک های عامل پرداخت شده و یا آورده های خود متقاضیان است. دولت در این زمینه اعتبار مستقیمی هزینه نکرده است.

سالاری ادامه داد: با توجه به استقبال متقاضیان دولت نیز کوشش می نماید تا زیرساخت های لازم در این زمینه را فراهم کند.

وی در ادامه با اشاره به بهره برداری از هزار و 280 پروژه در استان گیلان در دهه فجر سال جاری، اظهارکرد: برای اجرای این پروژه ها هزار و 855 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است. در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش 1.5 برابری در تعداد و ارزش ریالی پروژه ها هستیم.

استاندار گیلان به وضعیت شهرستان رضوانشهر در این زمینه نیز اشاره و از بهره برداری 67 پروژه با اعتبار 34 میلیادر تومان اشاره نمود و اضافه کرد: امیدورایم با توجه به در دست اجرا بودن بعضی پروژه ها در هفته دولت سال آینده شاهد افتتاح و بهره برداری از پروژه های بیشتری باشیم.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 4264

به "طرح های گردشگری درگیلان با رویکرد اشتغال و درآمدزایی انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح های گردشگری درگیلان با رویکرد اشتغال و درآمدزایی انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید