طرح جمع آوری زباله گردهای زاهدانی همچنان ادامه دارد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری زاهدان گفت: طرح جمع آوری زباله گردها و شناسایی کارگاه های غیرمجاز ضایعاتی و پلمب آنها در این شهر همچنان با قوت ادامه دارد.

طرح جمع آوری زباله گردهای زاهدانی همچنان ادامه دارد

به گزارش خبرنگاران آنلاین، محمدعمر حسین زهی زمانی آدینه 15 فروردین در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: طرح جمع آوری زباله گردها از سال گذشته در سطح منطقه یک آغاز و هم اینک این فرایند به جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا با شدت بیشتر در سایر مناطق ادامه دارد.

وی ادامه داد: زباله گردی یکی از معضلات اجتماعی و بهداشتی جامعه است که به گسترش هر چه بیشتر این ویروس و همچنین خطرات غیرقابل جبران دیگر یاری می نماید.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری زاهدان، استان سیستان و بلوچستان گفت: جا به جایی و تفکیک پسماندها توسط این اشخاص بی محابا و بدون وسیله های حفاظتی در سطل های زباله باعث گسترش آلودگی ها در سطح شهر می گردد.

وی اظهارداشت: بیش از 130 کودک کار شناسایی و به سازمان بهزیستی معرفی و همچنین 89 مورد چرخ دستی در این راستا توقیف شدند.

حسین زهی زمانی توضیح داد: سازمان مدیریت پسماند تنها سازمانی است که در راستای جمع آوری زباله گردها و پلمب کارگاه های ضایعاتی با جدیت کوشش می نماید، بایستی تمامی دستگاه های متولی همچون نیروی انتظامی، پلیس اماکن، محیط زیست و بهزیستی در کنار این سازمان باشند.

وی بیان نمود: مافیای عظیم زباله گردها که کارگاه های غیرمجاز ضایعاتی را در دست دارند با هدف سودجویی از بچه ها کار پدیده زباله گردی را توسعه و مسائل بهداشتی فراوانی را به بار خواهند آورد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری زاهدان گفت: بیش از 37 مورد از کارگاه های خرید و فروش غیرمجاز ضایعاتی در سطح شهر زاهدان و با تجهیزات کامل در خیابان های کشاورز، شهید فاضلی، شهرک کامبوزیا، شهرک دامداران، بلوار مکران، میدان امام خمینی(ره) و کمربندی رسالت به صورت مافیایی مشغول به فعالیت هستند.

وی اعلام نمود: می طلبد در راستای حل این معضل اجتماعی، بهداشتی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تمامی دستگاه های ذیربط با این سازمان همکاری لازم را داشته باشند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 27427

به "طرح جمع آوری زباله گردهای زاهدانی همچنان ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح جمع آوری زباله گردهای زاهدانی همچنان ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید