شیوع ویروس جدید کرونا؛ آمریکا و استرالیا ورود به خاک خود را محدود کردند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، آمریکا و استرالیا همزمان با افزایش شمار مبتلایان به نوع جدید ویروس کرونا در چین ورود آن دسته از اتباع خارجی را که به این کشور سفر نموده اند، ممنوع کردند.

شیوع ویروس جدید کرونا؛ آمریکا و استرالیا ورود به خاک خود را محدود کردند

مقامات چین روز شنبه خاطرنشان کردند که تا به امروز 259 نفر در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا جان خود را از دست داده اند. شمار مبتلایان به این ویروس نیز در این کشور به نزدیک به 12 هزار نفر رسیده است.

این آمار بیانگر این است که تنها در ظرف 24 ساعت شمار مبتلایان در چین 2100 نفر افزایش یافته است.

بنا به اعلام الکس ایزار، وزیر بهداشت ایالات متحده مقامات این کشور از روز یکشنبه از ورود آن دسته از اتباع خارجی که طی 14 روز گذشته به چین سفر نموده اند جلوگیری خواهند کرد.

آمریکا همچنین آن دسته از اتباع خود را که ظرف 14 روز گذشته به استان هوبی در چین سفر نموده اند پس از ورود به ایالات متحده به قرنطینه می فرستد.

استرالیا نیز روز شنبه خاطرنشان کرد که ورود آن دسته از اتباع خارجی را که قصد دارند از چین به وارد استرالیا شوند ممنوع نموده است. ایتالیا، سنگاپور و مغولستان نیز تصمیم های مشابهی اتخاذ نموده اند. این در حالی است که دولت چین از اعمال این محدودیت ها انتقاد نموده است.

دولت چین اعلام نموده است که آن دسته از اهالی ووهان و استان هوبی را که در خارج از این کشور به سر می برند در اسرع وقت به کشورشان باز می گرداند. پکن دلیل اتخاذ این تصمیم را دشواری هایی عنوان نموده است که اهالی ووهان و استان هوبی در خارج از چین با آن روبرو هستند. وزارت خارجه چین به طور تعیین از اقدام ها و اظهارنظر های غیردوستانه مقام های آمریکایی انتقاد نموده است.

آمریکا روز آدینه به دلیل شیوع نوع جدید ویروس کرونا شرایط اضطراری در زمینه بهداشت عمومی خاطرنشان کرد.

بریتانیا، روسیه و سوئد روز آدینه از ثبت اولین موارد ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا در این کشور ها خبر دادند. به این ترتیب شمار کشور هایی که تا به امروز ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا در آن ها به ثبت رسیده است به بیش از 20 کشور رسید.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی روز شنبه با ارسال نامه ای به شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین، شیوع نوع جدید ویروس کرونا در این کشور را به او تسلیت گفت. رهبر کره شمالی در این نامه ابراز اطمینان نموده است که دولت و مردم چین در مبارزه با ویروس جدید کرونا پیروز خواهند شد.

همزمان شرکت آمریکایی اپل با انتشار بیانیه ای خاطرنشان کرد که تمام فروشگاه های این شرکت در چین به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا تا روز 9 فوریه (20 بهمن) تعطیل خواهند بود.

شرکت هواپیمایی قطر نیز در پیروی از بسیاری دیگر از خطوط هوایی خاطرنشان کرد که پرواز های خود به چین را موقتا به حالت تعلیق در آورده است.

شیوع نوع جدید ویروس کرونا ماه دسامبر (آذر/دی) در یکی از بازار های شهر ووهان در مرکز چین شروع شد.

حدود 56 میلیون نفر از ساکنان این شهر و مناطق اطراف آن اکنون تحت قرنطینه قرار گرفته اند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: زندگی روز
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 27390

به "شیوع ویروس جدید کرونا؛ آمریکا و استرالیا ورود به خاک خود را محدود کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوع ویروس جدید کرونا؛ آمریکا و استرالیا ورود به خاک خود را محدود کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید