سناتور روس: اقدامات آمریکا در سوریه مغایر با بیانیه مشترک است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مقام بلندپایه پارلمانی روسیه گفت: حمایت آشکار آمریکا از داعش در سوریه، نه تنها مغایر با بیانیه مشترک رهبران دو کشور در ویتنام است، بلکه گویای جنگ سیاسی جدی در داخل ایالات متحده است.

سناتور روس: اقدامات آمریکا در سوریه مغایر با بیانیه مشترک است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ویکتور بوندارییف رئیس کمیته امور دفاع و امنیت شورای فدراسیون (سنای) روسیه در گفت وگو با خبرگزاری نووستی گفت که اقدامات نیروهای نظامی آمریکا در خاک سوریه که در جهت حمایت از تروریست های گروه داعش است و وزارت دفاع روسیه بار دیگر از آن پرده برداشته، مستقیما در مغایرت کامل با بیانیه مشترک اخیر روسای جمهوری روسیه و آمریکا در خصوص سوریه است. ضمن اینکه این مسئله گویای جنگ داخلی در خود ایالات متحده است.

روز سه شنبه وزارت دفاع روسیه گفت که آمریکا از انجام حملات هوایی علیه نیروهای داعشی در حال فرار از شهر البوکمال سوریه ممانعت کرده و مدعی شده که این تروریستها شامل کنوانسیون ژنو می شوند. بر اساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، علاوه بر این طرف آمریکایی نتوانسته به درخواست مرکز فرماندهی نظامی روسیه در سوریه در خصوص علت آمد و شد آزادانه فناوری های نظامی و تسلیحات سنگین گروه تروریستی داعش در مناطق تحت کنترل نظامیان آمریکا پاسخ دهد که بعد از آن این تسلیحات برای حمله به نیروهای دولتی سوریه در منطقه البوکمال مورد استفاده قرار گرفته است.

سناتور بوندارییف در تفسیر بیانیه وزارت دفاع روسیه گفت: ما شاهد هستیم که آمریکا که اصلی ترین مدعی سلطه بر جهان است، تا چه اندازه دارای اختلافات داخلی است و مبارزه سیاسی شدیدی بین اردوگاه رئیس جمهوری آمریکا و کنگره این کشور جریان دارد. در جریان نشست سران ویتنام، دونالد ترامپ در چارچوب بیانیه مشترک صادر شده به همراه ولادیمیر پوتین کاملا از نزدیک کردن مواضع واشنگتن با مسکو در خصوص سوریه حمایت کرده و هدف هر دو کشور را کمک به حل و فصل مناقشه اعلام کرده است. ولی ارتش آمریکا چکار می کند؟ آشکارا از تروریستها در سوریه حمایت می کند. این نقض مستقیم بیانیه ای است که رئیس جمهور آنها امضاء کرده است.

لازم به یادآوری است که روز شنبه ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ روسای جمهوری روسیه و آمریکا در حاشیه نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام در شهر دانانگ ویتنام، بصورت سرپایی با یکدیگر گفت وگویی کوتاه انجام داده و بعد از آن بیانیه مشترکی از سوی دو طرف در خصوص سوریه صادر شد. این سند توسط کارشناسان روسی و آمریکایی تهیه شده و پیش از آن مورد توافق سرگئی لاوروف و رکس تیلرسون وزرای امور خارجه دو کشور قرار گرفته بود.

در این بیانیه مشترک روسیه و آمریکا، بر لزوم نابودی کامل داعش و احترام به استقلال و تمامیت ارضی سوریه تاکید کرده و از طرف های سوری نیز خواستند تا در مذاکرات سیاسی در ژنو شرکت کنند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 14260

به "سناتور روس: اقدامات آمریکا در سوریه مغایر با بیانیه مشترک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناتور روس: اقدامات آمریکا در سوریه مغایر با بیانیه مشترک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید