سفارت ایران در بغداد: آماده بازگشایی گذرگاههای زمینی با عراق هستیم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، معاون سفیر تهران در بغداد گفت که ایران آماده بازگشایی گذرگاههای مرزی با عراق و از سر گیری تبادلات تجاری و انتقال کالاست.

سفارت ایران در بغداد: آماده بازگشایی گذرگاههای زمینی با عراق هستیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، موسی طباطبایی معاون سفیر ایران در عراق گفت که تهران آماده بازگشایی تمامی گذرگاههای مرزی با رعایت تمامی موازین بهداشتی است.

او به وبسایت المربد عراق گفت که ایران امیدوار است طرف عراقی تمامی مقدمات لازم برای از سر گیری تبادلات تجاری را فراهم سازد و این اقدام در راستای منافع دو ملت عراق و ایران است.

طباطبایی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی گذرگاههای مرزی با منطقه کردستان عراق باز است و انواع کالاها از این گذرگاهها عبور می کند؛ افزود: ما تمامی تجهیزات لازم برای تست کالاها و افراد جهت اطمینان از عدم آلودگی به ویروس کرونا را آماده کرده ایم تا هیچ نگرانی در خصوص انتقال ویروس از ایران به عراق یا بالکعس وجود نداشته باشد.

معاون سفیر ایران در بغداد، همچنین گفت که 80 درصد گذرگاههای مرزی میان ایران با همسایگان خود از جمله ترکیه، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و آذربایجان و همچنین گذرگاههای مرزی با منطقه کردستان عراق باز است و تبادلات تجاری و انتقال کالا تحت تدابیر پیشیگیرانه انجام می شود.

طباطبایی در خصوص از سر گیری پروازهای میان دو کشور نیز گفت که سخن گفتن در این خصوص هنوز زود است و در حال حاضر بازگشایی گذرگاههای زمینی اولویت دارد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 35032

به "سفارت ایران در بغداد: آماده بازگشایی گذرگاههای زمینی با عراق هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفارت ایران در بغداد: آماده بازگشایی گذرگاههای زمینی با عراق هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید