سرپرست استانداری فارس: برنامه های اجرایی حوزه عشایری در چارچوب سند راهبردی تدوین گردد، 2500 پکیج انرژی خورشیدی تا سرانجام سال بین عشایر استان توزیع می گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سرپرست استانداری فارس در خصوص سند ساماندهی راهبردی عشایر با اشاره به اینکه در این سند کلیات تدوین شده است، گفت: این سند باید در شورای عشایر آنالیز و در صورت احتیاج بازنگری و برنامه های اجرایی مورد نظر نیز در چارچوب این برنامه راهبردی تدوین گردد.

سرپرست استانداری فارس: برنامه های اجرایی حوزه عشایری در چارچوب سند راهبردی تدوین گردد، 2500 پکیج انرژی خورشیدی تا سرانجام سال بین عشایر استان توزیع می گردد

به گزارش از ، یداله رحمانی سرپرست استانداری فارس در جلسه شورای برنامه ریزی استان بر اهمیت صندلی عشایر در کشور تاکید نمود و گفت: جامعه عشایری، جامعه ای صرفا فراوری نماینده است و بین 25 تا 30 درصد گوشت مورد احتیاج کشور را تامین می نماید همچنین 30 درصد از صنایع دستی موجود توسط این قشر فراوری می گردد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری یکی از دغدغه های اساسی در شرایط کنونی کشور است، اضافه نمود: جامعه فراوری نماینده عشایر نه تنها چنین دغدغه ای برای جامعه ایجاد نمی نمایند بلکه به ایجاد فرصت های شغلی نیز یاری نموده اند.

رحمانی با تاکید بر ظرفیت ها و توانمندی های بیشمار جامعه عشایری، ادامه داد: این نوع از زندگی یکی از جاذبه های گردشگری استان است که به دلیل اقبال به بوم گردی حائز اهمیت است.

سرپرست استانداری فارس با تاکید بر اهمیت صندلی عشایر بر لزوم حل مسائل این قشر تاکید و مطرح کرد: وظایف همه دستگاه ها در خصوص حل مسائل جامعه عشایری معین شده و انتظار می رود بر اساس آیین نامه ها و دستور العمل ها با جدیت در دستور کار مدیران قرار گیرد.

وی، مناسب ترین راه برای به نتیجه رسیدن برنامه های تدوین شده در حوزه عشایری را بهره دریافت از منابع ارزش اضافه نموده دانست که بر اساس قانون به عنوان سهم جامعه عشایری در نظر گرفته شده است.

رحمانی با تاکید بر لزوم توجه به چهار موضوع آب رسانی، برق رسانی، اسکان و بهسازی و مدرسه، اظهار کرد: اولویت بندی پروژه های عشایری باید به درستی معین شده و این اطلاعات در اختیار فرمانداران قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون اعتبارات عشایری از سوی فرمانداری ها توزیع می گردد، اعلام کرد: فرمانداران باید تخصیص این اعتبارات را با نظر دست اندرکاران امور عشایر انجام دهند.

سرپرست استانداری فارس همچنین در خصوص تامین 2500 پکیج انرژی خورشیدی تاکید نمود: مقرر شد اقدامات فنی مورد احتیاج تا 15 دی ماه انجام و این پکیج ها نیز تا انتها سال بین عشایر توزیع گردد.

رحمانی با اشاره به اینکه 75 درصد از عشایر استان همچنان کوچ رو هستند توجه به ایل راه و مسیر کوچ عشایر را دارای اهمیت ویژه دانست و از شهرداری شیراز خواست تا زمان ایجاد ایل راه جدید، زمینه عبور عشایر را فراهم کند.

وی یادآور شد: این مسیر کوچ عشایر علاوه بر اینکه عبور عشایر را تسهیل می نماید، می تواند به عنوان یک جاذبه گردشگری زمینه سودآوری را نیز مهیا کند.

سرپرست استانداری فارس با تاکید بر اینکه اختصاص کد آبادی برای محل های اسکان عشایر باید در اسرع وقت انجام گردد، اظهار کرد: این اقدام سبب می گردد علاوه بر سهم عشایر از منابع ارزش اضافه نموده تخصیص سایر منابع اعتباری نیز با سهولت صورت گرفته و بهبود سالانه 5 درصد شاخص های جامعه عشایر در برنامه توسعه محقق گردد.م

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 2981

به "سرپرست استانداری فارس: برنامه های اجرایی حوزه عشایری در چارچوب سند راهبردی تدوین گردد، 2500 پکیج انرژی خورشیدی تا سرانجام سال بین عشایر استان توزیع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرپرست استانداری فارس: برنامه های اجرایی حوزه عشایری در چارچوب سند راهبردی تدوین گردد، 2500 پکیج انرژی خورشیدی تا سرانجام سال بین عشایر استان توزیع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید