روند بهره برداری از منابع معدنی کردستان نگران کننده است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، مهدی فرشادان شامگاه دوشنبه در سومین جلسه شورای معادن استان کردستان، به اظهارات رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان واکنش نشان داد و اظهارات محمد دره وزمی خلاف قانون و دستورالعمل های واگذاری معادن مطرح کرد.

روند بهره برداری از منابع معدنی کردستان نگران کننده است

وی اظهارداشت: این اظهارات خلاف قانون و دستورالعمل های صدور پروانه بهره برداری از معادن است چرا که بعد از شش ماه از صدور یک پروانه اگر سرمایه گذار از این معادن بهره برداری نکند و کاری را در آن صورت ندهد باید پروانه آن باطل گردد و جای تعجب دارد با وجود اینکه بعضی از معادن بیش از سه سال است که تعطیل هستند اما سرمایه گذاران برای تمدید پروانه بهره برداری معدن خود اقدام نموده و در این شورا نیز از آنها حمایت می گردد.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یکی از پتانسیل های استان کردستان بعد از کشاورزی، آب و منابع طبیعی وجود معادن خدادادی است که در این منطقه وجود دارد و با این وجود به هیچ عنوان طی سالیان گذشته از این معادن در راستای توسعه و اشتغال زایی در این استان اقدامی صورت نگرفته است.

فرشادان با بیان اینکه خام فروشی مشکل اصلی استخراج معادن استان کردستان است، ادامه داد: هیچ یک از سرمایه گذاران در خصوص فرآوری محصولات این معادن اقدامی انجام نداده اند و تنها به دنبال برداشت از معادن هستند.

وی یادآور شد: شاید این لفظ جالبی نباشد اما عده ای مانند قوم مغول به معادن استان کردستان حمله ور شده و منطقه را ویران نموده اند و محیط زیست را به نابودی کشانده اند و سپس آنها را رها کردند.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی بیان نمود: اگر کسانی که به هر نحوی نمی توانند از معادنی که پروانه بهره برداری به آنها داده شده، بهره برداری نمایند و فعالیتی در آن انجام نداده اند، پروانه آنها باید طبق قانون ابطال گردد و این معادن به سرمایه گذاران واقعی که در این زمینه تخصص دارند واگذار گردد تا بتوانند هم در زمینه توسعه اقتصاد منطقه هم اشتغالزایی کاری انجام دهند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 2051

به "روند بهره برداری از منابع معدنی کردستان نگران کننده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روند بهره برداری از منابع معدنی کردستان نگران کننده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید