رشته های کم استقبال دانشگاه علمی کاربری حذف خواهند شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: بازنگری رشته ها در دست اقدام است، هر رشته ای که دانشجویان از آن استقبال نکنند، حذف شده و رشته های دیگر جایگزین آن می گردد.

رشته های کم استقبال دانشگاه علمی کاربری حذف خواهند شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، محمد حسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در دانشگاه جامع علمی کابردی معتقدیم دانشجو باید به دولت یاری کند و با مدرسان کار کشته و خبره که در دانشگاه فعال هستند ایده های دانشجویان را در تمام زمینه ها به سمت تجاری شدن سوق دهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 750 تا 800 رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه جامع علمی کابردی فعال است؛ اظهار کرد: در مراکز آموزش علمی کاربردی خوشه شغلی تعریف می گردد تا در هر خوشه شغلی کشور متخصص تربیت گردد و به سمت تخصصی شدن دانشگاه حرکت کنیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: بازنگری رشته ها در دست اقدام است و هر رشته ای را ببینیم که دانشجو از آن استقبال نمی کند را حذف نموده و رشته های دیگر را جایگزین می کنیم.

وی گفت: بالای 75 درصد دانش آموختگان ما شاغل بوده و حدود 40 درصد آنان در رشته هایی که تحصیل نموده اند شاغل هستند که باید این عدد را بالاتر برده و به 100 درصد افزایش دهیم.

امید اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 150 مرکز نوآوری در دانشگاه جامع علمی کاربردی فعال است که درخواست ما از دانشجویان این است با توجه به تسهیلاتی که پیش بینی شده به سمت راه اندازی کسب و کار باشند.

وی در سرانجام اظهار داشت: مراکز مشاوره کارآفرینی در اختیار دانشجویان است تا از این فرصت و ظرفیت استفاده نموده و ایده های خود را تجاری نمایند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 21627

به "رشته های کم استقبال دانشگاه علمی کاربری حذف خواهند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشته های کم استقبال دانشگاه علمی کاربری حذف خواهند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید