راهنمای جامع سفر به ازمیر &ndash قسمت اول

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سفر به ازمیر

ازمیر شهری زیبا و تاریخی در ترکیه است که سفر به آن قطعا لحظات خوشی را برای شما رقم خواهد زد. در سفر به ازمیر از آمیختن با مردم این شهر گرفته تا سفر به گذشته و گذر در میان خرابه های باستانی این شهر و لم دادن در سواحل آفتابی آن، هر گردشگری می تواند به نوعی از سفر خود نهایت لذت را ببرد. برای آشنایی بیشتر با ازمیر ترکیه با خبرنگاران همراه باشید.

راهنمای جامع سفر به ازمیر &ndash قسمت اول

معرفی شهر ازمیر

ازمیر که در دوران باستان با عنوان سمیرنا شناخته می شد، پس از استانبول و آنکارا سومین شهر پرجمعیت ترکیه است. همچنین این شهر در محدوده دریای اژه پس از آتن، دومین شهر پرجمعیت محسوب می گردد. ازمیر توسط یونانی ها ساخته شد، سپس رومی ها آن را اشغال کردند و اسکندر مقدونی قبل از اینکه در قرن 15 امپراطوری عثمانی در آن مستقر گردد، آن را از نو ساخت. از عصر یونانی ها تا امپراطوری عثمانی، ازمیر از هر دوره ای، معماری باستان شناسی خاصی را به یادگار حفظ نموده است.

ازمیر میزبان ده ها هزار دانشجو، دانشمند تحصیل نموده، هنرمندان، تجار حرفه ای و دانشگاهیان است. ازمیر شهری در مرکز دریای اژه است که به سرعت در حال رشد است.

در شهر ازمیر، بلوارهای وسیع، ساختمان های شیشه ای و مراکز خرید مدرن با شیروانی های قرمز رنگ سنتی، بازارهای قرن 18 و مساجد و کلیساهای قدیمی ترکیب شده است. با این وجود، حال و هوای شهر بیشتر از اینکه سنتی و ترکیه ای باشد، مدرن و اروپایی است.

ازمیر به خاطر آب و هوایی که دارد و این حقیقت که بسیاری از فرهنگ ها و مذاهب در آن زندگی می نمایند، موقعیت خود را به عنوان شهری مالی و اجتماعی پویا در منطقه حفظ نموده است. تمدن های ایرانی ، یونانی های باستان، آشوری ها، رومی ها، بیزانس و عثمانی ها فقط تعدادی از تمدن های مختلفی هستند که در طول تاریخ طولانی ازمیر، در این شهر حکمرانی نموده اند.

آب و هوا در سفر به ازمیر

به دلیل موقعیت جغرافیایی ازمیر، آب و هوای بیشتر نقاط آن با یکدیگر یکسان است. از آنجایی که تعداد روزهای آفتابی ازمیر در طول سال به بیش از 300 روز می رسد، پتانسیل خورشیدی در ازمیر بسیار بالا است.

تابستان های ازمیر بسیار گرم و خشک است. به طوریکه بدون سیستم تهویه هوا نمی توانید در اتاقتان بمانید و برای خواب حداقل در شب اول اقامتتان، قطعا دچار مشکل خواهید شد. صرفنظر از اینکه پنجره اتاقتان باز باشد یا بسته. با این حال نسیم ملایمی از سمت دریا به سمت ساحل می آید که بومی های منطقه به آن مَلتم(نسیم) می گویند. این نسیم حداقل در نواحی نزدیک به دریا، هوا را خنک تر می نماید. در فصل زمستان، دمای هوا تا صفر درجه سانتیگراد پایین می آید، و هوا بیشتر طوفانی و بارانی است. با این حال بارش برف در این منطقه بسیار نادر است، به طوریکه در طول یک دهه ممکن است یکبار یا حداکثر دو بار در ازمیر برف ببارد.

بهترین زمان سفر به ازمیر اواسط فروردین تا اوایل تیر و اواخر شهریور تا اواسط آذر است.

روش های سفر به ازمیر

اگر از ایران قصد سفر به ازمیر را داشته باشید، از تهران پرواز مستقیم به ازمیر وجود ندارد و احتمالا توقفی کوتاه در فرودگاه استانبول خواهید داشت. برای خرید بلیط هواپیما ازمیر می توانید به سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

اما اگر از شهرهای دیگر ترکیه قصد سفر به این شهر را دارید، چندین راه وجود دارد.

سفر با قطار

ازمیر دو ایستگاه راه آهن دارد: باسمانه(Basmane) در مرکز شهر که مربوط به سرویس دهی قطارهای محلی و مترو است و دیگری ایستگاه آلسانجاک(Alsancak) در شمال شهر که مخصوص قطارهای بین شهری و ایزبان(IZBAN) است.

سرویس های اصلی بین شهری از آنکارا، دنیزلی و اسپارتا حرکت مستقیم دارند. اما اگر بخواهید از استانبول به این شهر سفر کنید باید در میان راه از کشتی های باندیرما بهره ببرید.

سفر با کشتی

آخر هر هفته می توانید با کشتی از استانبول به ازمیر بروید. هر یک یا دو هفته یکبارهم می توانید با کشتی بین ازمیر و ونیز جابجا شوید. تمامی کشتی ها در ترمینال کشتی آلسانجاک توقف می نمایند. این ترمینال در 2 کیلومتری شمال مرکز شهر قرار گرفته است.

سفر با هواپیما

فرودگاه عدنان مِندِرِس(Adnan Menderes) در 16 کیلومتری جنوب ازمیر واقع شده است و هر روز به استانبول، آنکارا و آنتالیا پرواز دارد. همچنین از بسیاری شهرهای اروپایی نیز می توانید به این فرودگاه پرواز داشته باشید.

ترنسفر فرودگاهی
  • شاتل های فرودگاه: اتوبوس هایی به نام هاواش(HAVAŞ) شما را از فرودگاه به مرکز شهر ازمیر می برند. کرایه این اتوبوس ها تا مرکز شهر 10 لیر است. فقط حواستان باشد که در مرکز شهر از اتوبوس پیاده شوید. چون این اتوبوس ها راستا خود را تا شمال شهر ازمیر و ترسانه نیز ادامه می دهند.
  • اتوبوس های عمومی: این اتوبوس ها که توسط اِشوت(ESHOT) خدمات رسانی می نمایند، ارزان تر از اتوبوس های هاواش هستند و کرایه آن ها 4.7 لیر است.

سفر با اتوبوس

ایستگاه اتوبوس یا اتوگار، در شمال شرقی شهر قرار گرفته است. اگرچه تعداد زیادی دلموش نیز در این راستا وجود دارد. این ایستگاه اتوبوس بزرگ و مجهز به کافی نت است. همچنین غذا و نوشیدنی به راحتی در این ایستگاه در دسترس است.

راستا میان استانبول و ازمیر با این اتوبوس ها 9 ساعت طول می کشد. و از مسافرین با آب، نوشیدنی و غذای سبک پذیرایی می گردد. کرایه اتوبوس برای هر نفر 50 لیر است.

حمل و نقل عمومی در سفر به ازمیر

  • کشتی های کوچک مسافربری، راحت و سریع هستند و نمایی زیبا از ازمیر را در برابر دیدگان شما قرار می دهند. اگر هوا خوب بود، این وسیله را به دیگر وسیله های نقلیه ترجیح بدهید.
  • سامانه اتوبوسرانی ازمیر تمام شهر را پوشش می دهد.
  • تاکسی های زیادی با قیمت های منطقی در ازمیر وجود دارد.
  • همچنین خط مترویی مرکز شهر/ میدان کوناک را به شمال شرقی حومه بورنووا متصل می نماید.
  • خط قطار ایزبان نیز بیشتر مناطق شهر را پوشش می دهد.
  • در ازمیر مکان های زیادی برای کرایه دوچرخه موجود است. می توانید دوچرخه کرایه کنید و شهر را با آن بگردید.
  • همچنین در ازمیر، در بعضی مناطق می توانید به صورتی کاملا نوستالژیک درشکه سوار شوید. درشکه ها به صورت دو شیفت از ساعت 8:00 تا 23:00 کار می نمایند و کرایه آن ها 20 لیر است.

در این مقاله با شهر ازمیر و آب و هوا و روش های سفر به آن آشنا شدید. در قسمت دوم این مقاله قصد داریم تا شما را با جاذبه های گردشگری، رستوران ها و مراکز خرید این شهر آشنا کنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: فلای تودی
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 12362

به "راهنمای جامع سفر به ازمیر &ndash قسمت اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای جامع سفر به ازمیر &ndash قسمت اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید