دومین نشست تخصصی صنایع دستی سربیشه برگزار گردید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، دومین نشست تخصصی صنایع دستی با هدف برنامه ریزی ایجاد خانه صنایع دستی در شهرستان سربیشه در محل دفتر نمایندگی میراث فرهنگی این شهرستان، چهارشنبه 18 مهرماه برگزار گردید.

دومین نشست تخصصی صنایع دستی سربیشه برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، هاشم اتفاقی سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان سربیشه در این خصوص گفت: این نشست تخصصی با حضور جمعی از صنعتگران و اعضای شرکت های تعاونی صنایع دستی با هدف برنامه ریزی هرچه بیشتر در راستای توسعه و ترویج صنایع دستی شهرستان برگزار گردید.

او اضافه کرد: در این نشست بر احیای هنر پلاس بافی در روستاهای بخش درح از جمله روستای بیشه و گلوباغ تاکید و مقرر شد راه اندازی اولین کارگاه پلاس بافی در این روستا ها به وسیله دهیاری با همکاری نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان صورت پذیرد.

اتفاقی ادامه داد: با توجه به ظرفیت های تولیدی و فعالیت های متنوع صنعتگران صنایع دستی و هنرهای سنتی قرار است خانه صنایع دستی در مدرسه تاریخی طالقانی شهر سربیشه که ازجمله بناهای تاریخی شاخص شهرستان بوده و در سال های اخیر توسط میراث فرهنگی مرمت شده راه اندازی گردد تا ضمن ایجاد مرکزی برای استقرار کارگاههای تولیدی، زمینه های آموزش و ترویج و توسعه صنایع دستی در این مرکز فراهم گردد.

او اضافه کرد: راه اندازی بازارچه دائمی فروش صنایع دستی و سوغات محلی، ایجاد کانال های اطلاع رسانی برای معرفی محصولات و اطلاع رسانی نمایشگاه های سطح کشور به صنعتگران و نیز توسعه فعالیت های تبلیغی و اطلاع رسانی تولیدات برای آحاد مردم از جمله مباحث دیگر مطرح شده در این نشست بود.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: میراث آریا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 11904

به "دومین نشست تخصصی صنایع دستی سربیشه برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین نشست تخصصی صنایع دستی سربیشه برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید