دادگاه آمریکایی، ایران را به پرداخت غرامت 879 میلیون دلاری محکوم کرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، یک شرکت حقوقی آمریکایی مدعی است دادگاهی در واشنگتن، ایران را به ادعای دست داشتن در حادثه ای به سال 1996 در عربستان سعودی، به پرداخت 879 میلیون دلار غرامت محکوم کرده است.

دادگاه آمریکایی، ایران را به پرداخت غرامت 879 میلیون دلاری محکوم کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در ادامه رویکرد های ضد ایرانی نهاد های آمریکایی و ترویج سیاست ایران هراسی در جهان، دادگاه فدرال واشنگتن بدون ارائه سند و مدرک مستدل ایران را به دست داشتن در انفجار برج الخُبَر واقع در عربستان سعودی به سال 1996، متهم کرد.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از پی آر نیوزوایر، دادستان شرکت حقوقی MM~LAW LLC روز سه شنبه خبر داد که این دادگاه با مقصر دانستن افراد حامی ایران در این حادثه، تهران را به پرداخت غرامت 879 میلیون دلاری محکوم کرده است.

در تاریخ بیست وپنجم ژوئن سال 1996 بود که یک کامیون بمب گذاری شده مقابل محل استقرار نظامیان آمریکایی واقع در شهر الظهران منفجر شد که بر اثر آن 19 نظامی آمریکایی کشته و 400 نفر دیگر زخمی شدند.

به نوشته آسوشیتدپرس، این دادگاه مدعی است ایران دستورات مقتضی و بیش از 2 تُن مواد منفجره را در اختیار عاملان حامی خود قرار داده تا با جاسازی در یک کامیون، آن را مقابل محل استقرار نظامیان آمریکایی منفجر کنند.

ادعای این دادگاه و شرکت حقوقی مذکور در منتسب کردن این حادثه به ایران در حالی است که در سال 2007 ویلیام پِری وزیر دفاع وقت آمریکا (در دولت بیل کلینتون) علناً اعلام کرد این انفجار، کار سازمان تروریستی القاعده بوده است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 36049

به "دادگاه آمریکایی، ایران را به پرداخت غرامت 879 میلیون دلاری محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادگاه آمریکایی، ایران را به پرداخت غرامت 879 میلیون دلاری محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید