خودم را فدای آینده بوکس کردم، به خاطر نتایج جاکارتاعذرخواهی می کنم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، اکبر احدی در نشست خبری بوکس پس از بازی های آسیایی در جمع خبرنگاران گفت: تیم ملی بوکس طی هفت ماه و پس از اردوهایی که داشت، با ترکیب سه نفر به بازی های آسیایی جاکارتا اعزام شد. این سهمیه به کسانی اختصاص داده شد که در تورنمنت های مختلف، نتیجه لازم را کسب نموده بودند. برخی از اعزام کیک بوکس کارها به بازی های آسیایی می گویند در حالی که همین نفرات سال گذشته با تیم ملی هم در بازی های کشورهای اسلامی حضور پیدا نموده بودند و هم در مسابقات قهرمانی آسیا. در این 6 ماه اگر بهترین مربی جهان را هم سر تیم می آوردیم، شاید تنها می توانست یک برنز کسب کند. معتقدم ما تمام تلاشمان را کردیم و نمی شد بهترین از این بازی کنیم. ما نتوانستیم از نظر روانی، تیم را به شرایط ایده آل برسانیم. مهمترین مشکل هیجانات بوکسورها، پیش و در حین بازی بود. من به نوبه خودم از همه علاقه مندان به این رشته، برای نتایج جاکارتا عذرخواهی می کنم ولی باید قبول کنیم در 7-6 ماه نمی شد بیشتر از این کار کرد چون از نظر پایه ضعیف بودیم.

خودم را فدای آینده بوکس کردم، به خاطر نتایج جاکارتاعذرخواهی می کنم

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص اینکه چرا بوکسورهایی همچون فروتن گل آرا و سجاد محرابی. به بازی های آسیایی اعزام نشدند؟ گفت: این دو بوکسور باتجربه هستند و در بازی های آسیایی قبلی هم شرکت نموده بودند اما در همان شب اول باختند. در رقابت های قهرمانی آسیا هم به نتیجه خوبی نرسیدند. من نمی توانستم آینده بوکس را فدای دو نفر کنم که یک روز هم در اردو نبودند و هیچ گاه با تیم ملی همکاری نکردند. محرابی یک شب هم در اردو نخوابید و گل آرا بعد از دو روز حضور در اردو، بدون اجازه تمرین را ترک کرد و گفت من مربی باشگاه هستم و درآمدم از آن طریق به دست می آید. من نمی توانستم در این شرایط به وی اعتماد کنم.

وی ادامه داد: من در مقابل مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نشستم و از آنها خواستم تا سهمیه بوکس را به 7 نفر برسانند ولی با صحبتی که کردیم، به این نتیجه رسیدیم که بازی های آسیایی جای کسب تجربه نیست. به دلیل آینده بوکس، خودم را فدا کردم. در بازی های آسیایی قبلی از جاسم دلاوری، مظاهری و روزبهانی خواستم تا در کنار تیم باشند ولی در این دوره شانسی برای کسب مدال در میان بوکسورهایی همچون محرابی و گل آرا نمی دیدم.

سرمربی تیم ملی بوکس در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگاران در مورد اینکه آیا شما دخالت مستقیم در انتخاب انصاری برای تیم ملی جوانان داشتید یا خیر؟ گفت: انصاری یکی از قهرمانان بزرگ بوکس ایران است؛ وی تنها کسی است که در بازی های آسیایی به مدال رسیده و استاد دانشگاه است، متخصص بدنسازی می باشد و علم روز جهان را می داند. دو ماه مانده به شروع رقابت های قهرمانی آسیا، بهترین انتخاب انصاری بود چرا که هم دو سال قبل تیم ملی را در اختیار داشته و با شرایط آشنا بود و هم یکی از مربیان سه ستاره ایران است. قول می دهم اگر هر فرد دیگری را هم به عنوان مربی تیم ملی می گذاشتیم، به نتیجه نمی رسید.

احدی در پاسخ به سؤال خبرنگاران در مورد اینکه انتخاب شما به عنوان مدیر تیم های ملی با حضور سِمت تان در سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان بسیار غیرمنطقی به نظر می رسد، گفت: مسئولیت من هماهنگی بین مربیان و کادر فنی است. پیش از این مدیر تیم های ملی در دفترش می نوشت و با تلفن همه کارها را می کرد. من صبح تا شب بالای سر تیم ها در مجموعه انقلاب هستم و می توانم مسائل را برطرف و رجوع کنم. با هیچ کسی مشکل ندارم، شورای فنی تشکیل می دهیم تا آنها در مورد مربیان تیم ملی تصمیم گیری نمایند. بدون شک قهرمانان و کارشناسان مطرح این رشته باید در سِمَت مربیگری فعالیت نمایند که فاکتورهای ویژه ای داشته باشند.

وی ادامه داد: من نه وامدار کسی هستم و نه بدهکاری به فردی دارم. اگر قرار است به دلیل بوکس خراب شوم، ایرادی ندارد. به فروتن گل آرا برای حضور در رقابت انتخابی شانس دادم، چون اگر این فرصت را به وی نمی دادم، بدتر از این به من انتقاد می کرد. اگر حق فروتن گل آرا، حضور در بازی های آسیایی بود، حتماً وی را به جاکارتا می بردم. آقای نهرودی هم تأکید زیادی داشت که گل آرا در ترکیب تیم باشد ولی من صلاح بوکس و تیم ملی را به توصیه افراد نمی فروشم.

احدی در سرانجام اظهار داشت: قرارداد من تا سرانجام بازی های آسیایی بود و پس از این، شورای فنی در خصوص ادامه همکاری من در بوکس تصمیم گیری خواهد نمود.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 704

به "خودم را فدای آینده بوکس کردم، به خاطر نتایج جاکارتاعذرخواهی می کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودم را فدای آینده بوکس کردم، به خاطر نتایج جاکارتاعذرخواهی می کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید