خبرنگاران قنات های شهر قنوات قم با انتقال آب های سطحی حفظ خواهد شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، قم - خبرنگاران - شهردار قنوات قم گفت: به منظور تقویت ذخایر آبی و حفظ اقلیم منطقه، آب های سطحی جمع آوری شده را به سمت قنات های شهر راهنمایی می کنیم.

خبرنگاران قنات های شهر قنوات قم با انتقال آب های سطحی حفظ خواهد شد

رضا شکاری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، بیان نمود: تمامی آب های سطحی ناشی از بارندگی ها توسط گروه های کارشناسی به قنات های اطراف شهر منتقل و یا توسط چاه های جذبی احداث شده، جذب زمین خواهد شد.

وی اضافه نمود: در همین رابطه 50 حلقه چاه جذبی طی یک سال گذشته در شهر قنوات ایجادشده تا ذخایر آبی منطقه تقویت گردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای هدفمند طرح های عمرانی شهر قنوات گفت: طرح زیرسازی و آسفالت خیابان امام علی (ع) به عنوان یکی از ورودی های اصلی شهر و راه دسترسی شهروندان به جهتهای مواصلاتی استان با سرعت و همچنین صرفه جویی در هزینه ها در عین رعایت استانداردهای مشخص شده در حال اجرا است.

شکاری بیان نمود: افزایش کیفیت عبور و مرور، مدیریت آب های سطحی و کسب رضایت شهروندان، به عنوان اهداف اصلی طرح زیرسازی و آسفالت بلوار امام علی(ع) مدنظر مجموعه مدیریت شهری قنوات است.

وی همچنین به اجرای همزمان طرح های آزادسازی املاک در جهت بلوار حضرت ولی عصر(عج) اشاره نمود و گفت: اجرای این طرح ها در جریان همکاری مردم و کسبه شهر قنوات با مجموعه شهرداری و صبوری ایشان در حال اجرا و تکمیل شدن است.

شهر قنوات در بخش مرکزی استان قم قرارگرفته و فاصله آن با شهر قم حدود 10 کیلومتر است، این شهر در سال 79 با ادغام روستاهای حاجی آباد لک ها، مرادآباد، والیجرد و حسن آباد ایجاد شد و از سابقه تاریخی قابل توجهی برخوردار است و گویش بعضی از مردم ساکن در این شهر به زبان لکی است.

این شهر در مناطق خشک و کویری قم قرارگرفته است و درگذشته به وسیله حفر قنات، آب موردنیاز مردم منطقه تامین می شد و به دلیل همین پیشینه تاریخی به نام شهر قنوات شناخته می گردد.

استان قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش مرکزی، جعفریه، سلفچگان، کهک و خلجستان است؛ بخش مرکزی قم با بیش از هفت هزار و 500 کیلومترمربع دارای 2 دهستان قنوات و قمرود است که جمعیتی حدود 35 هزار تن دارد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایرنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 42823

به "خبرنگاران قنات های شهر قنوات قم با انتقال آب های سطحی حفظ خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران قنات های شهر قنوات قم با انتقال آب های سطحی حفظ خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید