خبرنگاران جانسون، انگلیس را یک پله به سمت قرنطینه پیش برد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، لندن - خبرنگاران - نخست وزیر انگلیس برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا که تا به امروز جان بالغ بر 180 نفر در این کشور را گرفته، خواهان تعطیلی تمام رستوران ها، کافه ها و استادیوم های سراسر کشور شد.

خبرنگاران جانسون، انگلیس را یک پله به سمت قرنطینه پیش برد

بوریس جانسون این مطلب را روز آدینه (1 فروردین 1399) در کنفرانس خبری روزانه با اصحاب رسانه در دفتر نخست وزیری بیان کرد و اضافه نمود که بر اساس دستورالعمل جدید دولت مراکز تفریحی، سالن های تاتر، سینما و کلوپ های شبانه نیز باید تعطیل شوند.

وی با بیان این احتمال که مردم ممکن است برای امشب (آخر هفته) وسوسه شوند و بیرون از خانه بروند، خواست تا در خانه بمانند و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمایند.

نخست وزیر انگلیس اضافه نمود: از خودگذشتگی شما به این معناست که می توان کشور را در شرایط بهتر و قوی تری قرار داد و جان هزاران نفر را نجات داد.

جانسون اذعان کرد که دستورالعمل های دولت سخت و سخت است اما به این ترتیب می توان شیوع ویروس را مهار و اوضاع را کنترل کرد.

پدر نخست وزیر انگلیس پیشتر گفته بود که اگر لازم بداند برخلاف دستورالعمل بهداشتی دولت درباره مقابله با ویروس کرونا عمل نموده و در مکان های عمومی حاضر خواهد شد.

استنلی جانسون 79 ساله که بنا به توصیه جدید دولت برای افراد بالای 70 سال، باید 4 ماه در خانه قرنطینه گردد در گفت وگو با شبکه آی تی وی انگلیس بیان کرد که در این رابطه خط فکری او با پسرش متفاوت است.

در کنفرانس خبری امروز، وزیر دارایی انگلیس نیز از بسته اقتصادی دولت برای یاری به پرداخت حقوق افراد شاغل اطلاع داد. ریشی سوناک بیان کرد که این بسته حمایتی، 80 درصد حقوق افراد شاغلی که به دلیل کرونا قادر به کار نیستند، پوشش می دهد.

او پیشتر هم از بسته اقتصادی دیگری به ارزش 330 میلیارد پوند برای مهار خسارت های ناشی از کرونا اطلاع داد که طبق آن معافیت هایی برای پرداخت وام و اعطای تسهیلات اقتصادی نیز در نظر گرفته شده است.

ویروس کرونا موسوم به کوید 19 اواسط ماه دسامبر (24 اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین خاطرنشان کرد.

دولت انگلیس دیروز پنجشنبه (29 اسفند 1398) قوانین اضطراری وضع کرد که به مقامات وزارت بهداشت، پزشکان، پرستاران و پلیس اجازه می دهد افرادی را که به این ویروس مشکوک هستند، بازداشت نمایند.

این قوانین که در یک سند 329 صفحه ای تنظیم و روز پنجشنبه در تارنمای دولت منتشر شده، همچنین به وزیر کشور انگلیس اجازه می دهد تا بنادر و فرودگاه های کشور را در صورت کمبود نیروی کار به حال تعلیق درآورده و یا تعطیل کند.

آمار ابتلا به کرونا در انگلیس روز به روز در حال افزایش است. بر اساس آخرین امار اعلام شده تا به امروز 3 هزار و 269 نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده و 184 نفر جان خود را از دست داده اند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایرنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 26027

به "خبرنگاران جانسون، انگلیس را یک پله به سمت قرنطینه پیش برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جانسون، انگلیس را یک پله به سمت قرنطینه پیش برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید