خبرنگاران اختلاف در کاخ سفید برای سرکوب ناآرامی ها؛ دعوت به آرامش یا برخورد شدید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران- خبرنگاران- چگونگی برخورد ترامپ با دو مساله همه گیری ویروس کرونا و آشوب های سراسری در آمریکا بر سر قتل یک شهروند سیاهپوست به دست پلیس سفیدپوست، موقعیت او را در انتخابات ریاست جمهوری آبان ماه سال جاری با مخاطره روبرو ساخته و دولتمردان ترامپ در روبرو به وقایع اخیر دچار اختلاف نظر شده اند.

خبرنگاران اختلاف در کاخ سفید برای سرکوب ناآرامی ها؛ دعوت به آرامش یا برخورد شدید

به گزارش روز دوشنبه تارنمای شبکه سی ان ان، شکاف عمیقی بین مشاوران ارشد دونالد ترامپ برای چگونگی مقابله با ناآرامی های سراسری در آمریکا که در پی قتل جرج فلوید شهروند سیاهپوست وارد ششمین روز خود شد، بوجود آمده است.

این شهروند سیاهپوست آمریکایی ششم خردادماه در شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا به دست یک افسر سفیدپوست به نام درک شووین کشته شد. افسر پلیس سه روز بعد در نهم خردادماه اندک زمانی پس از بازداشت با وثیقه 500 هزار دلاری آزاد شد. او از سوی دادستان ناحیه هنپین - Hennepin مینه سوتا، به قتل درجه سه متهم شد.

قتل این شهروند سیاهپوست آمریکایی موجب خشم و اعتراض های سراسری در آمریکا شد که تا به امروز در 25 شهر آمریکا از جمله واشنگتن پایتخت ایالات متحده ممنوعیت آمدوشد برقرار و در بعضی از ایالت های آمریکا نیز نیروهای گارد ملی برای کنترل اوضاع اعزام شده اند.

این شبکه در ادامه گزارش داد: بعضی از مشاوران ترامپ از او خواسته اند به طور رسمی از مردم خواهان برقراری آرامش گردد؛ اما دیگر مشاورانش، اعمال فشار بیشتر را خواهان بوده و به ترامپ گفته اند که یا آشوب ها را محکوم و با غارت ها به شدت برخورد کند و یا با خطر ریزش رای دهندگان در انتخابات ماه نوامبر(آبان ماه) روبرو گردد.

براساس این گزارش، ترامپ درحال حاضر ملقمه ای از این دو را به کار بسته است؛ در بعضی از نشست های خبری خواهان برقراری آرامش می گردد و از سویی دیگر در توئیت ها، تهدید به اعمال قدرت علیه معترضان و آشوب گران می نماید، به گونه ای که در یک مورد نوشته بود وقتی غارت آغاز می گردد، تیراندازی (به سوی غارتگران) نیز آغاز می گردد.

همچنین بعضی از مشاوران ارشد ترامپ مانند بروک رولینز (Brooke Rollins) انعکاس دهنده خواسته جرد کوشنر داماد ترامپ مبنی بر برخورد شدید با آشوب ها شد.

براساس گزارش سی ان ان، در حالی که بعضی از مشاوران ارشد ترامپ مانند کوشنر خواهان مقاومت در برابر آشوب های سراسری در آمریکاست، هشدارهایی را از بعضی از مشاورانش می شنود که اگر اعتراض ها در پی قتل شهروند سیاهپوست را محکوم نکند، ممکن است پیروزی در انتخابات ماه نوامبر را از دست بدهد؛ جمعی از رای دهندگانی که او اکنون از دست داده، آرا زنان آمریکایی است که در حومه شهرها زندگی می نمایند.

یک منبع مطلع به این موضوع در کاخ سفید به سی ان ان گفت: در حالی که مشاوران رئیس جمهوری بر سر اینکه چگونه او باید با این اوضاع مقابله کند، با یکدیگر به بحث و جدل می پردازند، ترامپ میان نرمش و یا برخورد شدید در حال موازنه کردن است.

شبکه فاکس نیوز نیز دیروز(یکشنبه) خواهان خطاب قرار دادن ملت آمریکا از سوی دونالد ترامپ شد و دراین رابطه گفت: معتقدیم که اکنون زمان آن است تا رئیس جمهوری آمریکا از محل دفتر خود ملت را خطاب قرار دهد.

**1302**2023

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایرنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 32934

به "خبرنگاران اختلاف در کاخ سفید برای سرکوب ناآرامی ها؛ دعوت به آرامش یا برخورد شدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اختلاف در کاخ سفید برای سرکوب ناآرامی ها؛ دعوت به آرامش یا برخورد شدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید