حسن الکعبی: حمله آمریکا در راستای توطئه علیه مدافعان مرزهای عراق است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، معاون اول رئیس مجلس عراق حمله آمریکا به مواضع الحشد الشعبی را در راستای نقشه نظام مند آن برای تضعیف مدافعان مرزهای عراق خواند و از قوای سه گانه عراقی خواست محکم در برابر این تجاوز بایستند.

حسن الکعبی: حمله آمریکا در راستای توطئه علیه مدافعان مرزهای عراق است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حسن الکعبی معاون اول رئیس مجلس عراق تکرار حملات هوایی آمریکا به پایگاه های الحشد الشعبی در عراق را در راستای یک طرح و نقشه منظم و باز آمریکایی ها برای تضعیف نیروهای قهرمان عراقی بخصوص مدافعان مرزهای این کشور دانست.

به گزارش پایگاه خبری المعلومه، الکعبی در بیانیه ای تاکید کرد: تکرار نقض حاکمیت عراق توسط آمریکا و پایبند نبودن آن به توافق امنیتی منعقد شده میان دو کشور قوای سه گانه عراق را در برابر این مسئولیت قرار می دهد که محکم در برابر این تجاوز بایستند و تصمیم های مناسبی را اتخاذ کنند که حفظ جان شهروندان را تضمین کند بخصوص کسانی که پیروزی را برای ما رقم زدند و نباید بگذاریم از این دست حملات در آینده تکرار شود.

این مقام مجلسی عراق حمله هوایی آمریکا به پایگاه دو تیپ 45 و 46 الحشد الشعبی را به شدت محکوم کرد.

آمریکا یکشنبه شب مواضع گردان های حزب الله عراق وابست به الحشد الشعبی را در شهر القائم استان الانبار در مرز عراق و سوریه هدف قرار داد.

یک مقام الحشد الشعبی عراق یکشنبه شب به خبری فرانسه گفت که تعداد شهدای حمله آمریکا به پایگاه الحشد الشعبی در شهر القائم استان الانبار به 15 نفر رسیده است.

وزارت دفاع آمریکا نیز بلافاصله پس از انجام این حمله بیانیه ای صادر کرد و در آن گفت که ارتش این کشور مواضع الحشد الشعبی در نزدیکی شهر القائم عراق را هدف حمله هوایی قرار داده است.

گردان های حزب الله عراق نیز با صدور بیانیه ای حمله آمریکا به مواضع این نیروها در غرب استان الانبار عراق را تجاوزی خصمانه علیه نیروهای مدافع مرزهای با سوریه و بی اعتنایی به حاکمیت عراق و شرافت ملت آن خواند.

در این بیانیه آمده است: کلاغ های شرارت آمریکایی تجاوز خصمانه ای را مرتکب شده و فرزندان ما را که مدافع مرزهای غربی کشورمان بودند هدف قرار دادند. تجاوز آمریکا بی اعتنایی و تحقیر حاکمیت عراق و شرافت ملت آن است.

م

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 19859

به "حسن الکعبی: حمله آمریکا در راستای توطئه علیه مدافعان مرزهای عراق است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسن الکعبی: حمله آمریکا در راستای توطئه علیه مدافعان مرزهای عراق است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید