ترامپ یکی دیگر از مشاوران ارشد خود را برکنار می نماید!

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از دویچه وله، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در توئیتی اطلاع داد که دان مک گان مشاور ارشد کاخ سفید، در پاییز سمت خود را ترک می نماید.

ترامپ یکی دیگر از مشاوران ارشد خود را برکنار می نماید!

ترامپ ضمن تمجید از زحمات مک گان نوشت که این برکناری تا تأیید قاضی برت کاوانا برای پیوستن به قضات دیوان عالی کشور عملی نخواهد شد.

لازم به ذکر است که دان مک گان دارای یک سمت مهم و حساس در کاخ سفید است که در بسیاری از تصمیمات و روینمودها و انتصابهای حقوقی و سیاسی ایفای نقش می نماید و در عین حال ابعاد و جنبه های کار او کمتر به رسانه ها راه می یابد.

مک گان در شکل دادن به ساختار و شاکله محافظه کار دستگاه قضایی آمریکا در دوران ترامپ و از جمله معین نامزد برای دیوان عالی کشور نقشی محوری ایفا نموده است. او در برکناری مایکل فلین مشاور امنیت ملی ترامپ که به همکاری با مأموران روسیه در کارزار انتخاباتی ترامپ متهم شد، و نیز در لغو شماری از مصوبات دوران اوباما فعال بود.

به رغم توئیت ستایش آمیز ترامپ، مناسبات میان او و مک گان در ماه های اخیر سرد و توأم با چالش بوده است. مک گان سال گذشته تهدید کرد که اگر ترامپ کماکان به دنبال برکناری رابرت مولر بازپرس ویژه پرونده مداخله احتمالی روسیه در انتخابات 2016 آمریکا باشد، از سمت خود استعفا می دهد.

هفته گذشته هم خبر رسید که خود مک گان داوطلبانه و به گونه ای فشرده با تیم تحقیق رابرت مولر همکاری نموده و در سه جلسه نزدیک به سی ساعت در برابر تیم یادگردیده به ادای شرحات پرداخته است. تیم رابرت مولر در زمینه ارتباط احتمالی ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه تحقیق می نماید. مک گان از جمله در این باره شرح داده است که چگونه ترامپ به برکناری جیمز کومی رئیس سابق اف بی آی (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی آمریکا) دست زده است.

به گفته منتقدان، اخراج ناگهانی کومی در اردیبهشت سال گذشته به تحقیقات او درباره ارتباط احتمالی تیم ترامپ با روسیه مربوط بوده است.

روزنامه نیویورک تایمز در ارتباط با همکاری مک گان با تیم تحقیق رابرت مولر نوشت که ظاهراً ترامپ از میزان و ابعاد این همکاری خبر ندارد. ترامپ در واکنش به این خبر چند توئیت خشمگینانه منتشر کرد و نوشت که او (در ماجرای ارتباط با روسیه) چیزی برای پنهان کردن ندارد. او نیویورک تایمز را متهم کرد که درصدد القای آن است که مک گان علیه او شهادت داده است.

افراد مطلع و نزدیک به کاخ سفید گفته اند که مک گان از توئیت ترامپ شگفت زده گردیده است. او تاکنون درباره تصمیم ترامپ به برکناری اش واکنشی نشان نداده است.

مک گان سومین مشاوری است که امسال خبر کنار رفتنش از تیم ترامپ علنی می گردد. از ابتدای امسال، رابرت مک مستر مشاور امنیت ملی ترامپ و گری کوهن مشاور اقتصادی وی نیز از تیم ترامپ اخراج گردیده اند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 527

به "ترامپ یکی دیگر از مشاوران ارشد خود را برکنار می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ یکی دیگر از مشاوران ارشد خود را برکنار می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید