برگزاری کارگروه ویژه افزایش قدرت خرید کارگران

به گزارش مجله یک کامپیوتر، اسماعیل ظریفی آزاد در مصاحبه با خبرنگاران، گفت: به دنبال برگزاری نشست قبلی شورای عالی کار با درخواست نمایندگان کارگری برای بازنگری دستمزد 97 نشست کارگروه دستمزد شورای عالی کار با دستور کار آنالیز راهکارهای افزایش قدرت خرید جامعه کارگری، یکشنبه هفته آینده تشکیل می گردد.

برگزاری کارگروه ویژه افزایش قدرت خرید کارگران

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: این کارگروه با حضور نمایندگان کارگری، کارفرمایی و وزارت کار به منظور آنالیز پیشنهادات نمایندگان کارگری و کارفرمایی با هدف ارائه راهکارهای قانونی افزایش قدرت خرید کارگران تشکیل جلسه می دهد.

وی ادامه داد: در نشست قبلی شورای عالی کار که اوایل مردادماه برگزار گردید، پیشنهادات نمایندگان گروه کارگری این بود که دولت حمایت های اجتماعی از کارگران را در دستور کار قرار دهد.

مدیر کل جبران خدمت و روابط کار وزارت کار تاکید نمود: پس از طرح نظرات نمایندگان کارگری و کارفرمایی در نشست قبلی این شوار، در نهایت مقرر شد هر یک از گروه ها پیشنهادات معین خود را برای جبران کاهش قدرت خرید کارگران در این نشست ارائه دهند.

به گزارش خبرنگاران، اواخر تیرماه نمایندگان کارگری عضو شورای عالی کار با ارسال نامه ای به معاونت روابط کار وزارت کار به دلیل شرایط ویژه اقتصادی و کاهش قدرت خرید کارگران، درخواست بازنگری در دستمزد 97 را ارائه دادند.

این درخواست به دلیل شرایط پیش آمده اقتصادی که منجر به تورم در اقلام ضروری خانوار و به تبع آن کاهش قدرت خرید کارگران گردیده است، به احمد مشیریان معاون روابط کار وزیر کار ارسال شد.

بر اساس مطالعات انجام گردیده در کارگروه مزد کانون عالی شورای اسلامی کار، مقایسه قیمت رسمی اقلام اساسی در هفته اول تیرماه با هفته پایانی دیماه 96 که ملاک سنجش هزینه معیشت خانوار بود، نشان می دهد که هزینه خانوار در مدت 4 ماه گذشته از امسال به دلیل نوسانات ارزی و شرایط اقتصادی 48.2 درصد افزایش داشته که به واسطه آن ارزش دستمزد کارگران به همین میزان کاهش پیدا نموده است. نمایندگان کارگری شورای عالی کار به همین دلیل درخواست بازنگری در مزد و آنالیز راهکارهای جبران قدرت خرید از دست رفته کارگران را به شورای عالی کار ارائه دادند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 290

به "برگزاری کارگروه ویژه افزایش قدرت خرید کارگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری کارگروه ویژه افزایش قدرت خرید کارگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید