با آمریکا توافق کامل نداریم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از ایندیپندنت، در پس لبخندها و تشریفاتی که در دیدار جاستین ترودو نخست وزیر لیبرال کانادا با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روی داد، 2 اختلاف اساسی نهفته بود: اختلاف بر سر مهاجران و حقوق زنان.

با آمریکا توافق کامل نداریم

ترودو با اشاره به ممنوعیتی که دونالد ترامپ بر ضد مهاجران 7 کشور مسلمان به اجرا گذاشته به واشنگتن هشدار داد که کانادا در همه چیز، از جمله در خصوص این ممنوعیت، با واشنگتن توافق نظر ندارد.

نخست وزیر کانادا روز 27 ژانویه، یعنی هنگامی که دستور ضد مهاجرتی ترامپ اعلام شد، عکسی منتشر کرد که او را در حالی نشان می داد که روی زانو خم شده بود و به یک کودک آواره سوری که به کانادا وارد شده بود خوشامد می گفت.

وی در دیدار با ترامپ گفت: کانادا و آمریکا در کنار هم جنگیدند و کشته دادند. با این وجود، 2 کشور در بعضی روینمودهایشان با هم اختلاف دارند.

علاوه بر موضوع مهاجرت، به نظر می آید کانادا در رابطه با حقوق زنان نیز با ترامپ اختلاف نظر دارد. ترودو که خود را مدافع حقوق زنان می داند، پس از انتخاب در سال 2015، کابینه ای انتخاب کرد که نیمی از اعضایش زن بودند. این در حالی است که ترامپ نظر خوبی نسبت به برابری حقوق زن و مرد ندارد. او بارها از اینکه همسر اولش را استخدام کرد اظهار پشیمانی نموده است. او همچنین به طور غیر رسمی به آزار جنسی چند زن متهم شده؛ اتهامی که وی آن را رد می نماید.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 15856

به "با آمریکا توافق کامل نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با آمریکا توافق کامل نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید