ایران - کوبا، تصاحب گوشواره کارائیب برای دریافت ویزا توکیو

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تیم های ملی والیبال ایران و کوبا در چارچوب نخستین دیدار انتخابی المپیک امروز آدینه به مصاف هم می روند.

ایران - کوبا، تصاحب گوشواره کارائیب برای دریافت ویزا توکیو

به گزارش ، رقابت های انتخابی والیبال المپیک 2020 توکیو از (آدینه) در 6 گروه شروع می گردد و تیم ملی والیبال ایران باید در نخستین بازی به مصاف تیم ملی کوبا برود.

شاگردان ایگور کولاکوویچ در حالی آماده این بازی می شوند که به گفته سرمربی تیم ملی در آخرین تمرینی که با حضور اصحاب رسانه برگزار گردید این تیم شرایط خیلی خوبی ندارد. سرو قامتان ایرانی که در رقابت های لیگ ملت های والیبال و در دور نخست که در 5 هفته با حضور 16 تیم پیگیری شد خوش درخشیدند و در انتها به عنوان تیم دوم به دور نهایی یا همان فینال راه یافتند.

دیدار های نهایی برای تیم ملی خوب نبود و ملی پوشان با قبول 2 شکست متوالی مقابل لهستان و برزیل در انتها با عنوان پنجمی دنیا به کارشان انتها دادند.

ملی پوشان والیبال کشورمان اگر چه خوش درخشیدند و نتایج خوبی گرفتند، اما با خستگی و مصدومیت به ایران بازگشتند تا آماده دیدار های انتخابی المپیک شوند. این مسابقات بدون شک مهم ترین مسابقات تیم ملی است و اگر شاگردان کولاکوویچ بتوانند مقابل حریفان به پیروزی دست یابند و سهمیه المپیک کسب نمایند فرصت بیشتری برای تمرکز و تمرین خواهند داشت.

آن ها در گروه پنجم رقابت های انتخابی المپیک که به میزبانی روسیه برگزار می گردد با تیم های کوبا، مکزیک و روسیه همگروه هستند. شاگردان کولاکوویچ تنها در حالتی سهمیه المپیک را می گیرند که به عنوان تیم نخست به کارشان در این رقابت ها انتها دهند.

ایران - کوبا/ جدالی همیشه جذاب والیبال

تیم ملی والیبال کوبا در دهه 90 میلادی و حتی تا 10 سال گذشته یکی از قدرت های والیبال دنیا محسوب می شد، اما کناره گیری و مهاجرت بعضی از معروف ترین بازیکنانشان به کشور های دیگر به مرور زمان این تیم را با شرایط خاص و ویژه ای رو به رو کرد. مردان کارائیب این روز ها تیم هجدهم رنکینگ فدراسیون دنیای والیبال هستند و بنابر اعلام سرمربی تیم ملی کوبا بازیکنان اصلی این کشور در رقابت های انتخابی المپیک حضور ندارند. شاید تصور گردد که با این شرایط پیروزی مقابل کوبا آسان است در صورتی که این طور نیست و یک دست کوبا نشان داده که حتی بدون ستاره های خود نیز قدرتمند است.

کوبایی ها در سرویس و حمله قوی و خطرناک هستند، اما در دفاع تعریف چندانی ندارند. با این حال آن ها مدال های قهرمانی دنیا، جام دنیای و المپیک را دارند و همیشه نشان داده اند که تیم خطرناکی هستند. تیم های ملی والیبال ایران و کوبا در سال های گذشته هم به مصاف هم رفتند که آخرین مسابقه این 2 تیم، ملی پوشان والیبال کشورمان پیروز میدان شدند.

آنچه که معلوم است جدی ترین حریف ایران برای رسیدن به المپیک در این گروه پس از تیم قدرتمند روسیه، تیم ملی والیبال کوبا است. تیم های ملی ایران و کوبا در مجموع 8 بار به مصاف هم رفته اند که حاصل آن برای هر کدام از 2 تیم 4 پیروزی بوده است.

برنامه مسابقات تیم ملی والیبال ایران در مسابقات انتخابی المپیک:

  • آدینه 18 مرداد ساعت 17:30/ ایران - کوبا
  • شنبه 19 مرداد ساعت 17:30/ ایران - مکزیک
  • یکشنبه 20 مرداد ساعت 20:30/ ایران - روسیه

تیم ملی والیبال کشورمان در صورتی که نتواند در مسابقات انتخابی المپیک به میزبانی روسیه، بلیت توکیو را کسب کند، باید در مسابقات انتخابی قاره آسیا دوباره شانس خود را امتحان کند.

مسابقات انتخابی المپیک در آسیا از 16 تا 22 دی با حضور هشت تیم برتر قاره کهن برگزار می گردد.

تیم های ملی والیبال ایران و کوبا امروز از ساعت 17:30 مقابل هم صف آرایی می نمایند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 11175

به "ایران - کوبا، تصاحب گوشواره کارائیب برای دریافت ویزا توکیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران - کوبا، تصاحب گوشواره کارائیب برای دریافت ویزا توکیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید