ایراندوست: از فکر مربیگری تیمی جز ملوان استرس می گیرم، کاش ورود به ورزشگاه گزینشی نباشد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سرمربی سابق تیم فوتبال بانوان ملوان بندرانزلی گفت: شرطم برای هدایت ملوان این بود که سال بعد تیم را به سارا قمی و پگاه نوری بدهم اما باشگاه دنبال آن ها نیامد و آنقدر طول کشید تا از تیم رفتند.

ایراندوست: از فکر مربیگری تیمی جز ملوان استرس می گیرم، کاش ورود به ورزشگاه گزینشی نباشد

به گزارش خبرنگاران، مریم ایراندوست، سرمربی تیم فوتبال بانوان ملوان بندرانزلی در فصل آینده هدایت این تیم را برعهده ندارد. ملوان که بعد از دو سال انحلال فصل گذشته به لیگ برتر بازگشت با شرایطی سخت مسابقات را به انتها رساند و اکنون چند بازیکن کلیدی خود از جمله سارا قمی، رها یزدانی و افسانه اقبال را هم از دست داده است و با ترکیبی از بازیکنن بومی و جوان در لیگ حاضر می شود.

ایراندوست در گفت وگو با خبرنگاران و در مورد جدایی خود از این تیم گفت: وقتی ملوان منحل شد دو پیشنهاد از تیم های اصفهانی داشتم اما قبول نکردم و دوست داشتم در ملوان باشم. در نهایت تصمیم گرفتم که بروم و برای ادامه زندگی به استانبول مهاجرت کردم. تا اینکه قضیه حضور در لیگ یک و مالکیت آقای رفیع نیا پیش آمد. او گفته بود در صورتی که من باشم تیم را تشکل می دهد و بازیکنان هم اصرار کردند بنابراین برگشتم و تیم در دسته اول قهرمان شد. در ادامه هم برای حضور در لیگ گفتند خودت باید تیم را هدایت کنی به همین دلیل یک سال و سه ماه در ایران ماندم حتی مدرسه پسرم را به ایران تغییر دادم و در این مدت با عشق و علاقه ام پای ملوان ایستادم. از این تصمیم پشیمان نیستم چون مردم انزلی لیاقت شادی را دارند.

او در این مورد افزود: سال گذشته بزرگترین دستاورد ورزشی ام را داشتم و آن هم شادی نیمی از وطن بود که درهای ورزشگاه به رویشان بسته بود. خیلی از خانم ها می گفتند که سال ها انتظار ورود به ورزشگاه را کشیدند؛ ما با ملوان توانستیم این حس خوب را به آنها بدهیم. از همه مهمتر اینکه پشت سر گذاشتن یک نیم فصل با کمک مردمی و شرایطی که داشتیم چالش جدیدی بود و بازیکنان تیم تا آخرین لحظه با غیرت کار کردند اما شرایط خاصی به وجود آمد که عمده ترین آن به زمان مالکیت آقای میرابی برمی شود. او هیچ خبری از تیم بانوان نگرفت. همان زمان می توانستم تمرینات را شروع کنم اما نخواستم، با چه انگیزه ای این کار را می کردم و چه فایده ای داشت؟ دختران مردم به خاطر من به تیم می آمدند و دوباره یک فصل سخت را پشت سر می گذاشتند، دوست نداشتم این شرایط ایجاد شود به همین دلیل تمرینات را شروع نکردم تا ببینم آقایان چه می کنند.

ایراندوست در ادامه بیان نمود: وقتی ملوان دست پژمان نوری، پیشکسوتان و بومی ها افتاد، خواستند که تیم بانوان با بازیکنان بومی در لیگ حضور داشته باشد اما وقتی که به من گفتند سه هفته تا لیگ برتر زمان باقی مانده بود بنابراین تصیم گرفتم برای جمع و جور شدن تیم کمکشان کنم. ملوان متعلق به مردم است، امثال مریم ایراندوست می آیند و می روند اما ملوان باقی می ماند. ملوان با ابهت ترین تیم فوتبال بانوان است چون هواداران زیادی بین مردم دارد و وقتی بعد از دو سال به لیگ برتر بازگشت همه رسانه ها به آن پرداختند.

باشگاه اشتباه کرد رضایت نامه داد

سرمربی سابق ملوان در مورد جدایی سارا قمی از این تیم گفت: قبل از اینکه مسئولان برای حضور تیم بانوان در لیگ تصمیم بگیرند، سارا قمی رضایت نامه اش را گرفته بود. او به همراه رها یزدانی و افسانه اقبال دو ماه قبل و در زمان آقای میرابی رضایت نامه شان را در مقابل بخشیدن کل قراردادشان گرفتند. البته قبلا از طریق کمک های مردی تقریبا 80 درصد قرارداد این بازیکنان را پرداخت کرده بودم. باشگاه اشتباه کرد که رضایت نامه این بازیکنان را داد شاید به گونه ای امکان جلب رضایتشان وجود داشت که این اتفاق نیفتاد. به بازیکنان هم حق می دهم، آنها زندگی دارند و به تصمیم شان احترام می گذارم.

او در پاسخ به این سوال که باشگاه تلاش نکرد تا شرایط لازم برای ماندن شما را فراهم کند؟ گفت: اصلا بحث فراهم کردن شرایط نیست. سال گذشته در انزلی و مقابل تیم ایلام به بازیکنان گفتم فصل بعد نیستم. سال هاست با تبعیض جنسیتی و نابرابری ها می جنگم اما گاهی آدم نیاز به استراحت داد و از آنجایی که خانه و زندگی ام در استابول است، شرطم برای هدایت ملوان این بود که سال بعد تیم را به سارا قمی و پگاه نوری بدهم اما باشگاه دنبال آن ها نیامد و آنقدر طول کشید تا رفتند. وقتی که شرایط باشگاه آینگونه است و برای مردان این همه مشکل دارند، خجالت می کشم که در مورد بانوان حرف بزنم ، شرایط را درک می کنم و شاد هستم که با این وجود پژمان نوری حواسش به تیم بانوان هست.امیدوام همه مردم حمایت کنند و ملوان سرپا بماند.

بهترین هوادارن را داریم

او در مورد هوادارن ملوان بیان نمود: اغراق نمی کنم اما بهترین هوادارن را داریم. آنها ثابت کردند که درک بالایی دارند. وقتی سال گذشته سه بازی را در انزلی باختیم باز هم به تیم روحیه دادند و در شرایطی که ما خیلی ناراحت بودیم، تا ما را راضی نکردند از ورزشگاه خارج نشدند. هواداران مرد فوتبال ایران باید از هواداران خانم انزلی یاد بگیرند که چگونه پشت تیم شان باشند. ایمان دارم که آنها قوی تر از گذشته ملوان راحمایت می کنند. انزلی یک شهر نیست بلکه خانواده ای بزرگ است که همه همدیگر را می شناسیم پس دخترانی که در تیم بازی می کنند بچه های خودشان هستند.

با فکر کردن به پیشنهاد مربیگری تیم های دیگر استرس می گرفتم

ایراندوست در پاسخ به این سوال که فدراسیون برای سرمربیگری تیم ملی با شما صحبت نکرده است؟ گفت: فعلا در این مورد صحبتی نشده است اما دو پیشنهاد خوب لیگ برتری داشتم که برای بررسی آنها یک هفته زمان خواستم اما وقتی شب ها در خلوت خودم به این موضوع فکر می کردم، اضطراب و استرس زیادی سراغم می آمد. به خودم می گفتم چگونه بدون ملوان در لیگ برتر شرکت می کنی؟ حتی تصویرسازی می کردم که در بازی با ملوان کنار هوادارن بنشنیم اما برای این کارها ساخته نشدم. جلوی مسئولانی که زنگ زده بودند هم شرمنده شدم و از همین طریق عذرخواهی می کنم که یک هفته زمانشان را تلف کردم. بدون ملوان بودن برایم خیلی سخت است الان هم شرایط باعث شده که دور شوم اما از نظر ذهنی و فکری همه انرژی خود را برای این تیم می گذارم.

او در مورد امکان بازگشت دوباره به تیم ملوان بیان نمود: شاید اگر پنج سال قبل این سوال را می پرسیدید با اطمینان می گفتم که تا آخر عمر با ملوان هستم اما بعد اینکه یک قدرت برتر، تیم را منحل کرد دیگر نمی دانم یک ساعت بعد چه اتفاقی می افتد. ملوان وصله به جانمان است و امیدوارم تیم مردان وزنان ملوان همیشه پیروز باشد.

امیدوارم ورود زنان به ورزشگاه گزینشی نباشد

ایراندوست در انتها این گفت وگو در مورد ورود زنان به ورزشگاه گفت: این اتفاق می افتد اما امیدوارم گزینشی نباشد. هر جا که به ورزشگاه رفتم فقط حسرت خوردم. امیدوارم دختران و زنان ایران که سال هاست می خواهند به ورزشگاه بروند به خواسته خود برسند. حتی ممکن است یک بار بروند و دوست نداشته باشند اما از آنجایی که سال ها ممنوعیت وجود داشته انگار همه مانده ایم که چه اتفاقی میفتد. صحبت های وزیر وزرش در این مورد شاد کننده و خوشبینانه است و از آجایی که دورا دور از او شناخت دارم ، مطمئن هستم که بالاخره شرایط را برای حضور دختران فراهم می کند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 14032

به "ایراندوست: از فکر مربیگری تیمی جز ملوان استرس می گیرم، کاش ورود به ورزشگاه گزینشی نباشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایراندوست: از فکر مربیگری تیمی جز ملوان استرس می گیرم، کاش ورود به ورزشگاه گزینشی نباشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید