انسان تا 30 سال آینده حیات را در فضا کشف می نماید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از تلگراف، دیدیه کوئلوز یکی از استادان دانشگاه کمبریج و برنده جایزه نوبل فیزیک در سال 2019 معتقد است انسان طی 30 سال آینده حیات در فضا را کشف می نماید.

انسان تا 30 سال آینده حیات را در فضا کشف می نماید

کوئلوز در سال 1995 و زمانی که دانشجوی دکتری بود همراه میشل مایور نخستین سیاره خارج از منظومه شمسی را کشف کرد. او پس از کسب نوبل فیزیک 2019 در مصاحبه ای بیان نمود که به حیات در فضا اعتقاد دارد.

وی در این باره اضافه کرد: فکر نمی کنم ما تنها موجودات زنده در دنیا باشیم. سیارات بسیار زیاد و ستارگان انبوهی در دنیا وجود دارند و البته واکنش های شیمیایی در سراسر دنیا اتفاق می افتد. این واکنش های شیمیایی هستند که به حیات در اماکن دیگر منجر می شوند.

او اطمینان دارد تا 100 سال آینده حیات فضایی از زمین رصد می گردد. کوئلوز در این باره گفت: یک ماشین جدید که بتواند درک بهتری از فعالیت های بیوشیمی سیارات خارج از منظومه شمسی فراهم کند تا 30 سال آینده ساخته خواهد شد.

این ستاره شناس همچنین گفت که روز اعلام برنده جایزه نوبل را با اتفاقات ناخوشایندی شروع نموده بوده است. نخست تایر دوچرخه اش سوراخ شده بود و پس از آن در یک جلسه برای جمع آوری سرمایه حضور پیدا می نماید و طی همین جلسه به تماس کمیته نوبل پاسخ نمی دهد! اما کارمندان دانشگاه کمبریج خبر برنده شدن اش در نوبل فیزیک 2019 را به او می دهند. او پس از شنیدن این خبر به مدت 2 دقیقه غش نموده است.

کوئلوز و میشل مایور برای کشف نخستین سیاره خارج از منظومه شمسی که دور ستاره ای شبیه خورشید مدار می زند، برنده نوبل فیزیک 2019 شدند. علاوه بر آنها جیمز پیبلز نیز برای اکتشافات نظری در کیهان شناسی فیزیک برنده دیگر نوبل فیزیک بود.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 15309

به "انسان تا 30 سال آینده حیات را در فضا کشف می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انسان تا 30 سال آینده حیات را در فضا کشف می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید