انتخاب 5 عضو نیروهای تغییر در شورای حاکمیت سودان

به گزارش مجله یک کامپیوتر، ائتلاف نیروهای آزادی و تغییر سودان بعد از گفت وگوهای مارتنی بر سر انتخاب پنج عضو شورای حاکمیت این کشور توافق کردند.

انتخاب 5 عضو نیروهای تغییر در شورای حاکمیت سودان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شورای حاکمیت سودان 11 عضو خواهد داشت که پنج عضو آن سهم ائتلاف نیروهای آزادی و تغییر و پنج عضو دیگر سهم شورای نظامی خواهد بود. یک عضو دیگر نیز با توافق دوطرف انتخاب می شود.

حال برخی منابع به شبکه الجزیره گفتند که ائتلاف نیروهای آزادی و تغییر درباره فهرست نامزدهای خود برای شورای حاکمیت به توافق رسیده اند. این ائتلاف همچنین بر سر یازدهمین عضو شورای حاکمیت با شورای نظامی به توافق دست یافته اند.

اسامی فهرست پنج عضو ائتلاف نیروهای آزادی و تغییر برای شورای حاکمیت شامل عائشه موسی از تشکل ابتکار تجمع ملی، محمد الفکی سلیمان از تجمع فدرالی، صدیق تاور از تشکل اجماع ملی، حسن شیخ ادریس از تشکل ندای سودان و محمد الحسن التعایشی از تشکل مجمع شاغلان است.

همچنین منابع آگاه به شبکه الجزیره گفتند که شورای نظامی و ائتلاف نیروهای آزادی و تغییر رجاط عیسی عبدالمسیح را به عنوان یازدهمین عضو شورای حاکمیت برگزیدند.

بنا به درخواست ائتلاف نیروهای آزادی و تغییر، شورای انتقالی صدور دستور قانونی ویژه انحلال این شورا و تشکیل شورای حاکمیت را به مدت 48 ساعت به تعویق انداخته بود.

شورای نظامی و ائتلاف نیروهای آزادی و تغییر سودان روز شنبه سند قانون اساسی و اعلامیه سیاسی گذار درخصوص ساختار نهادها و تقسیم قدرت در دوره انتقالی امضاکردند.

براین اساس، نهادهای دوره انتقالی شامل هیئت وزیران، مجلس قانونگذاری و شورای حاکمیت متشکل از 11 عضو خواهد بود. پنج عضو غیرنظامی و پنج عضو نظامی خواهد بود. ریاست آن در 21 ماه اول یک نظامی و در 18 ماه باقی مانده یک فرد غیرنظامی برعهده خواهد داشت.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 12081

به "انتخاب 5 عضو نیروهای تغییر در شورای حاکمیت سودان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب 5 عضو نیروهای تغییر در شورای حاکمیت سودان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید