افزایش عوارض جراحی های زیبایی، چه کسانی ساکشن نمایند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، دکتر علیرضا صابری، در ارتباط با جراحی های زیبایی در کشور، گفت: آمار عارضه های ناشی از جراحی های زیبایی در کشور افزایش یافته و این مسئله به علت این بوده که افراد غیرمتخصص و غیر دوره دیده در این حوزه ورود یافته و نظارت های قوی بر این مساله وجود ندارد.

افزایش عوارض جراحی های زیبایی، چه کسانی ساکشن نمایند

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز، افزود: در گذشته از حدود 10 بیماری که به متخصصان جراحی زیبایی و پلاستیک مراجعه می کردند حدود دو مورد به دلیل عارضه ناشی از جراحی بود ولی اکنون از هر 10 مورد مراجعه 4 مورد ناشی از عارضه است که اکثر این عوارض سخت بوده و درمان آن نشدنی بشمار می رود.

وی ادامه داد: برای انجام لیپوساکشن روش های مختلفی وجود دارد و قبل از هر چیز باید این مساله تشخیص داده گردد که آیا واقعا مراجعه کننده احتیاج به این عمل زیبایی دارد یا خیر؟ البته گاهی نیز تشخیص به غلط انجام می گیرد؛ همچنین در گام نخست فرد باید شیوه زندگی و رژیم غذایی خود را تغییر داده و کوشش کند که به وزن ایده آل برسد و زمانی که چنین موضوعی محقق نشد و چربی اضافه به درمان جواب نداد عمل ساکشن پیشنهاد می گردد.

صابری با اشاره به اینکه حجم بالای ساکشن و یا انجام نادرست آن خطر آمبولی برای بیمار دارد، افزود: گاهی پزشکان غیر حرفه ای در یک جلسه حجم زیادی از چربی را ساکشن نموده و این مساله برای فرد مشکل ساز خواهد شد به ویژه اگر بیماری های زمینه ای همچون مشکلات قلبی و عروقی داشته باشند.

وی تاکید نمود: افرادی که عمل ساکشن انجام می دهند باید مدرک معتبر داشته و باید مجوز لازم را از وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی داشته باشند و متاسفانه امروزه نظارت مستمر بر تبلیغات موجود در این زمینه وجود ندارد و گاهی به یک توبیخ برای جریمه بسنده می گردد، این در حالی است که مراکز غیرمجاز و افراد غیرحرفه ای فعالیت قارچ گونه ای را ا نجام می دهند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 591

به "افزایش عوارض جراحی های زیبایی، چه کسانی ساکشن نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش عوارض جراحی های زیبایی، چه کسانی ساکشن نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید