اعتراض دوباره حامیان میراث فرهنگی به گذر آقا نجفی ؛ میراث جهانی مان در حال نابودی است ، پیگرد خاطیان در دستور کار قرار گیرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، دوستداران و حامیان میراث فرهنگی اصفهان در نشستی با عنوان اولین نشست اصفهان فریاد اعتراضات خود را در قالب یک بیانیه مطرح کردند.

اعتراض دوباره حامیان میراث فرهنگی به گذر آقا نجفی ؛ میراث جهانی مان در حال نابودی است ، پیگرد خاطیان در دستور کار قرار گیرد

خبرنگاران: در بخشی از این بیانیه آمده است: همگان امروز شاهد فاجعه ای دیگر در یکی از مهمترین و با ارزش ترین پهنه های تاریخی - فرهنگی شهریم ؛ احداث گذر آقا نورالله نجفی در شرق میدان نقش دنیا. امروز شاهد آنیم که مصرانه و بدون هیچگونه مجوز و مصوبه قابل استنادی ، میراث ملی و دنیای مان در حال نابود شدن است. بدیهی است این نابودی منجر به پاک شدن حافظه های جمعی و تاریخی در این پهنه و خاموش شدن نابخردانه شعله سرزندگی در میدان نقش دنیا خواهد شد.

در این برهه حساس در واکنش به عملیات آزادسازی گذر آقا نور الله نجفی و سایر تحولات متاخر در زمینه شهر و همچنین در جهت تعامل با تصمیمات مورد نظر مدیریت شهری و سایر ارگان های ذی ربط، امضاء کنندگان این بیانیه همفکری و هم نظری در مورد موارد زیر داشته و پی گیرانه خواستار انجام یکایک این پیشنهادها شدند.

* مجموعه میدان نقش دنیا و حرائم آن، امانتی متعلق به تمام مردم دنیا و در اختیار شهروندان و مدیران اصفهان است. پاسداری از این امانت با ارزش رسالتی است بی چون و چرا. لذا شایسته است اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان فوراً حریم مذکور را همراه با ضوابط ساخت و ساز و نحوه انجام اقدامات عملیاتی در اختیار مدیریت شهری قرار داده و مسئولانه تر و با شدت عمل موثرتر در مقابل هرگونه اقدام غیرمجاز و بدون مصوبه ورود نموده و ممانعت های مقتضی را با قدرت اعمال کند.

* شهرداری اصفهان هرگونه اقدام اجرایی اعم از آزادسازی، انجام توافق با مالکین، تهیه طرح موضعی در پهنه شرق میدان نقش دنیا را شایسته است متوقف و تصمیمات آینده در این گونه پهنه ها و قطعات شهری مشابه را به صورت شفاف و با مشارکت و همفکری کارشناسان و صاحبنظران و هم اندیشی با سازمان های مردم نهاد را انجام داده و اقدامات بازپیرائی منظر شهری این محدوده را در دستور خود قرار دهد.

* نسبت به تدوین برنامه برای پیگرد خاطیان و تنبیه زیاده خواستار توسط دستگاه ها و مقامات نظارتی و امنیتی استان و کشور اقدام شده و با توجه به تجربه وجود و احداث گذر آقا نجفی، سایر تصمیمات از این دست و طرح های موضعی - موضوعی در سطح شهر مورد رصد و دیده بانی قرار گرفته و ستاد برنامه ریزی اصفهان فریاد این نوع موضوعات را نیز در دستور کار برنامه ها و رخدادهای آینده خود قرار دهد.

* شایسته است برنامه ریزی و ایجاد زمینه های مناسب برای جلب سرمایه های اصفهان دوستان اصیل و واقعی در جهت مرمت بناها و پهنه های با ارزش تاریخی و تعریف زندگی نوین در بستر تاریخ و تبدیل آن

به فضاهای خدماتی در زمینه های گردشگری و سایر کارنمودهای همخوان با زمینه انجام پذیرفته و همراه با جریانات برخاسته از نیازهای مردم ساکن محله ها توسط مدیریت شهری و با مشارکت جوامع صنفی متخصصان ذی ربط عملیاتی گردد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: چمدان
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 11724

به "اعتراض دوباره حامیان میراث فرهنگی به گذر آقا نجفی ؛ میراث جهانی مان در حال نابودی است ، پیگرد خاطیان در دستور کار قرار گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض دوباره حامیان میراث فرهنگی به گذر آقا نجفی ؛ میراث جهانی مان در حال نابودی است ، پیگرد خاطیان در دستور کار قرار گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید