استهلاک پایین و سهولت تأمین قطعات

به گزارش مجله یک کامپیوتر، وقتی خودرویی را خریداری می کنید که با تیراژ بالاتری نسبت به دیگر خودروها در حال فراوری است، تا حد زیادی خیال شما از خدمات پس از فروش و یا لااقل از تأمین قطعات آن راحت است. حال اگر این خودرو ژاپنی باشد که دیگر دغدغه استهلاک را نیز ندارید. سوزوکی گرند ویتارا از آن دسته خودروهایی است که مهم ترین خصیصه اش استهلاک پایین و سهولت تأمین قطعات آن است. اگرچه ظاهر آن کمی قدیمی شده و حتی فیس لیفت ایران خودرو نیز نتوانسته آن طور که باید به داد آن برسد، اما امکانات مناسبی دارد و خودرویی همه جارو به حساب می آید. گرند ویتارا را می توان از این حیث از رقبای کره ای اش برتر دانست.

استهلاک پایین و سهولت تأمین قطعات

ویژگی های مثبت:

  • شش عدد ایربگ در این خودرو قرار گرفته است؛ دو عدد برای راننده و سرنشین، دو عدد جانبی نصب شده برای سرنشینان جلو، دو عدد پرده ای نصب شده برای سرنشینان جلو و عقب. و همین امر می تواند در تصادفات یاری زیادی به سلامت سرنشینان بکند. (در نسخه 2.4 لیتری)
  • سوزوکی از سیستم ترمز ضدقفل بهره می برد، همچنین سیستم EBD نیز وظیفه توزیع متعادل نیروی ترمز به چرخ ها را بر عهده دارد.
  • کابین خودرو فضای زیادی را در اختیار سرنشینان قرار می دهد و همین امر برای خانواده های پرجمعیت مناسب است.
  • درون کابین یک مانیتور هفت اینچی لمسی قرار گرفته است که قادر به پخش فایل های رادیو CD / MP3 /DVD است و امکان پخش از روی کارت SD و فلش، و برقراری ارتباط بلوتوث را راستا می سازد تا سرنشینان بدون هیچ دغدغه ای از شنیدن موزیک و یا دیدن فیلم لذت ببرند همچنین دو نمایشگر لمسی بر روی پشت سری جایگاه های جلو برای سرنشینان عقب نصب شده است. (در نسخه 2.4 لیتری)
  • گرند ویتارا با توجه به داشتن سیستم مکانیکی چهار چرخ محرک قادر به حرکت در راستاهای آفرود است و این ویژگی را می توان برگ برنده ای نسبت به رقبا دانست.
  • موتوری پرقدرت با حجم 2400 سی سی نیز می تواند به شما یاری کند تا به راحتی به سرعت های بالا دست یابید. این خودرو به یک پیشرانه 2.4 لیتری 4 سیلندر مجهز است که توانایی 169 اسب بخار قدرت و 227 نیوتن متر گشتاور را دارد. این پیشرانه عملکرد نسبتا رضایت بخشی را از خود ارائه خواهد نمود به طوری که در نسخه مجهز به جعبه دنده دستی و اتوماتیک به ترتیب در 11.7 و 12 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت خواهد رسید.
  • همچنین هندلینگ خودرو نیز مناسب است و در عبور از پیچ های تند با سرعت های متوسط پیروز عمل می نماید. سیستم کی لس (Keyless) به شما یاری می نماید تا بدون سوئیچ درها را باز و خودرو را روشن کنید.
  • سیستم انتقال قدرت این خودرو از نوع دو دیفرانسیل 4حالته (4WD) است که موجب می گردد ویتارا از نظر قدرت و توان حرکتی به خصوص در راستاهای خارج از جاده توانایی فوق العاده ای داشته باشد.
  • این خودرو در نسخه های مختلف به آپشن های متعددی مجهز است که از میان آن ها می توان به سیستم تهویه اتوماتیک با صفحه دیجیتال، کامپیوتر سفری، هشدار دهنده دنده عقب، آینه های جانبی تاشونده با تنظیم الکتریکی و مجهز به گرم کن، سان روف، سیستم ضد سرقت خودرو، قابلیت تنظیم ارتفاع غربیلک فرمان، ماساژور جایگاه راننده (چهار حالته) و کروز کنترل اشاره نمود

ویژگی های منفی:

  • بازار دست دوم نه چندان مناسب موجب افت قیمت بیشتر این خودرو شده و حتی در نمونه های صفرکیلومتر نیز با قیمت های کمتری در دسترس است.
  • ظاهری قدیمی تر نسبت به رقبا سبب شده تا جذابیت های بصری کمتری نسبت به کره ای ها داشته باشد.
  • تکان های زیاد قسمت عقب به خصوص در راستاهای ناهموار موجب آزرده شدن سرنشینان عقب می گردد.
  • مهم ترین نکته منفی که درخصوص نسخه های موجود در ایران می توان به آن اشاره نمود، نبودِ سیستم کنترل کشش و پایداری خودرو (ESP) است. در حالی که وجود این سیستم به خصوص در SUV هایی که مرکز ثقل بالایی دارند بسیار ضروری خواهد بود.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: دیوار
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 9264

به "استهلاک پایین و سهولت تأمین قطعات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استهلاک پایین و سهولت تأمین قطعات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید