ازبکستان و چین گسترش همکاری های دوجانبه را آنالیز کردند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، وزیر توسعه فناوری های اطلاع رسانی و مخابرات ازبکستان با روسای شرکت های سرمایه گذاری چین دیدار و گسترش همکاری های دوجانبه را آنالیز کردند.

ازبکستان و چین گسترش همکاری های دوجانبه را آنالیز کردند

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در تاشکند، شهرت صادق اف وزیر توسعه فن آوری های اطلاع رسانی و مخابرات ازبکستان با روسای شرکت های سرمایه گذارای چین دیدار و گسترش همکاری های دوجانبه را آنالیز کردند.

هدف از این دیدار تحکیم بیش از پیش شراکت راهبردی و همکاری های متقابلا سودمند ازبکستان و چین در زمینه های مختلف با به کار بردن فن آوری های اطلاع رسانی و مخابرات است.

وزیر توسعه فن آوری های اطلاع رسانی و مخابرات ازبکستان در این دیدار تاکید نمود: این دیدار باید به اجرای توافقات به دست آمده در چارچوب گفت وگوهای دوجانبه بین روسای جمهور 2 کشور در ماه آوریل امسال میلادی در پکن یاری کند.

در چارچوب این نشست قراردادهای همکاری بین وزارت توسعه فن آوری های اطلاع رسانی و مخابرات ازبکستان و شرکت های Huawei, Costar Group و CITIC Group به امضا رسید.

همچنین ابعاد عملی اجرای طرح های سرمایه گذاری اولویت دار مانند شهر امن، تکامل سیستم یاری های فوری پزشکی و ایجاد سیستم بهداشت الکترونیکی مورد آنالیز نهاده شد.

سفر سرمایه گذاران چینی به ازبکستان تا 21 ژوئن ادامه دارد.

طبق برنامه در چارچوب این سفر هیئت چینی با هدف تشخیص چشم انداز همکاری های متقابل در زمینه های فن آوری های اطلاع رسانی با مقامات وزارتخانه ها و ادارات ازبکستان دیدار و گفت وگو خواهند کرد.

هم اکنون چین بزرگ ترین همکار مالی و بازرگانی ازبکستان می باشد.

مبادلات بازرگانی ازبکستان در سال 2018 میلادی در سطح 6 میلیارد و 400 میلیون دلار نهاده شده است.

حجم سرمایه گذاری ها و وام های چینی جذب شده در اقتصاد ازبکستان از سطح 8 میلیارد دلار فراتر رفته است.

هم اکنون در ازبکستان بیش از 700 شرکت با سرمایه سرمایه گذاران چینی از جمله بیش از 80 شرکت با 100 درصد سرمایه سرمایه گذاران چینی در زمینه های مختلف فعالیت می نمایند.

جمهوری خلق چین استقلال ازبکستان را در تاریخ 27 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 2 ژانویه سال 1992 میلادی روابط دیپلماتیک برقرار نموده است.

انتهای پیغام/.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 8990

به "ازبکستان و چین گسترش همکاری های دوجانبه را آنالیز کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ازبکستان و چین گسترش همکاری های دوجانبه را آنالیز کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید