اردوغان: اس-400 در ماه آوریل فعال می گردد ، در مورد نقض آتش بس هوشیار هستیم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس جمهور ترکیه امروز آدینه اظهاراتی را در خصوص روابط این کشور با روسیه و همچنین تحولات ادلب سوریه ایراد کرد.

اردوغان: اس-400 در ماه آوریل فعال می گردد ، در مورد نقض آتش بس هوشیار هستیم

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، به نقل از تی آر تی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در اظهارات خود گفت: ما تمام قطعات سامانه موشکی اس 400 را از روسیه تحویل گرفته ایم و این سامانه در ماه آوریل فعال می گردد.

اردوغان با اشاره به تحولات سوریه نیز گفت: نیرو های ترکیه ای که در خاک سوریه حضور دارند، در برابر حملات این کشور آماده خواهند بود.

وی همچنین درباره روابط ترکیه با روسیه نیز عنوان داشت: درباره روابط دوجانبه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مصاحبه کردیم. تحولات منطقه ادلب در سوریه، مهمترین گزینه در دستور کار ما بود. البته ما همچنین فرصت ملاقات از لیبی را داشتیم. ما در زمینه های اقتصاد، تجارت، صنعت، گردشگری و انرژی با فدراسیون روسیه روابط گسترده و چند بعدی داریم. علاوه بر این موضوعات، از آقای پوتین برای شرکت در نشست شورای راهبردی که سال جاری در ترکیه برگزار خواهیم کرد، دعوت کردیم.

رئیس جمهور ترکیه اضافه نمود: تحولات سوریه و ادلب نباید بر روابط دوجانبه ما تأثیر منفی بگذارد. با این درک، ما یک قدم مهم برداشتیم و توافق آتش بس را منعقد کردیم. دوستان ما در خصوص آتش بسی که از 6 مارس 2020 در ساعت 00.01 فعال می گردد، نظارت می نمایند. آتش بس دستاورد های چشمگیری را برای طرفین در چندین زمینه به ارمغان می آورد.

اردوغان بار دیگر تاکید نمود آنکارا به رغم نظارت متحدانش بر تحولات ادلب، در برابر تخلفات و حملات احتمالی ارتش سوریه هوشیار خواهد بود.

او همچنین اظهار داشت سامانه دفاع موشکی اس -400 که چندی پیش از روسیه دریافت کرد، از ماه آوریل فعالیت خود را شروع می نماید.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 24369

به "اردوغان: اس-400 در ماه آوریل فعال می گردد ، در مورد نقض آتش بس هوشیار هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: اس-400 در ماه آوریل فعال می گردد ، در مورد نقض آتش بس هوشیار هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید