اتحاد شرکتهای ژاپنی برای فراوری باتری موتورسیکلت

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، با افزایش استقبال از خودروها و موتورسیکلت های برقی، کوشش سازندگان این نوع وسایل نقلیه برای فراوری محصولات مجهز به باتری های قدرتمند که با یک بار شارژ بتوانند مسافت قابل توجهی را طی نمایند، افزایش یافته است.

اتحاد شرکتهای ژاپنی برای فراوری باتری موتورسیکلت

پیش از این تعدادی از شرکت های اروپایی سازنده موتورسیکلت های برقی از اجرای ابتکار عمل مشابهی خبر داده بودند و حالا ژاپنی ها نیز قصد دارند در همین راستا قدم بردارند.

طی یک دهه آینده استفاده از خودروهای مصرف کننده سوخت های فسیلی در بعضی کشورهای اروپایی ممنوع خواهد شد و از همین رو ارتقای فناوری مورد استفاده در خودروهای برقی مورد توجه جدی قرار گرفته است. در عین حال مشکل اصلی که باعث عدم اقبال به موتورسیکلت های برقی شده آن است که باتری های آنها بسیار گران قیمت بوده و با یک بار شارژ نیز قادر به پیمودن مسافت زیادی نیست. از همین رو خرید موتورسیکلت های بنزین سوز کماکان گزینه ای مطلوب تر است.

وجود استانداردهای مختلف نیز ایجاد ایستگاه های شارژ موتورسیکلت های برقی که برای خریداران انواع این محصولات مذکور قابل استفاده باشد، سخت نموده و لذا همکاری ژاپنی ها نویدبخش رفع شدن بسیاری از چالش های موجود در این زمینه است. هنوز تعیین نیست محصولات مبتنی بر نتایج این همکاری چه زمانی به بازار می آید، اما چهار شرکت یادشده گفته اند که قدرت موتور آنها به اندازه موتورهای 125 سی سی بنزین سوز موجود در بازار خواهد بود.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 6106

به "اتحاد شرکتهای ژاپنی برای فراوری باتری موتورسیکلت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحاد شرکتهای ژاپنی برای فراوری باتری موتورسیکلت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید