آبشار لونک، زیبایی مسحور کننده در شمال ایران

به گزارش مجله یک کامپیوتر، استان گیلان سرزمین سرسبز و زیبا در شمال ایران با طبیعتی بکر و دیدنی در هر گوشه اش، جایگاهی ویژه بین عموم مردم به ویژه گردشگران دارد. در این مطلب قصد داریم به معرفی بهشت کوچکی از این سرزمین سبز یعنی آبشار لونک گیلان یا به عبارتی دیگر آبشار لونک سیاهکل بپردازیم که رفتن به آن را به تمامی طبیعت دوستان در هر فصلی از سال پیشنهاد می کنیم.

آبشار لونک، زیبایی مسحور کننده در شمال ایران

دیدنی طبیعی و زیبا در قلب گیلان

این آبشار در فاصله 25 کیلومتری از شهرستان سیاهکل واقع شده است. جهت منتهی به آبشار لونک بسیار زیباست که با یک بار گذر از این جهت، شیفته سرسبزی و طبیعت بکر آن خواهید شد. در هر دو سوی جهت دسترسی به آبشار لونک، کوه های سرسبز و جنگل های انبوه وجود دارند و گویی جاده در دل جهت کوهی و پر درخت بنا شده است. در جای جای جهت، طبیعت به گونه ای زیباییش را به رخ کشیده که نمی توان به راحتی از آن گذر کرد و نادیده اش گرفت.

آبشار یکی از جاذبه های طبیعی پرطرفدار با جهت دسترسی بسیار زیبا در این منطقه بوده و انتهای این جاده به منطقه ییلاقی و بسیار خوش آب و هوای اسپیلی می رسد که خود از دیگر مکان های پر گردشگر به خصوص در فصل تابستان است. آبشار لونک سیاهکل از دو آبشار به پهنای 20 متر شکل گرفته، آب از ارتفاع 6متری به سطح زمین می رسد و وارد جریان رودخانه شیم می گردد. جهت منتهی به بالای آبشار دارای پله های سنگی است که به راحتی می توان از آن ها بالا رفت و از منظره زیبا لذت برد.

در این منطقه زیبا به راحتی می توانید تعطیلات به یاد ماندنی را سپری کنید و از جمله تفریحات و سرگرمی هایی که می توانید به آن بپردازید، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

شنا

در آب خروشان چشمه می توانید لذت شنا را تجربه کنید. عمق آب تنها در برخی از قسمت ها زیاد است، اما بطور کلی امکان شنا برای هر فردی وجود دارد.

عکاسی

بدون شک این جهت سرسبز جنگلی، آبشار و ییلاقات منطقه جز مناطق بکر برای عکاسی هستند.

پیک نیک

در جهت منتهی به آبشار لونک گیلان تعدادی کافه و رستوران در محیط باز جنگلی وجود دارند که می توانید با اجاره آلاچیق، چند ساعتی در آنها اقامت داشته باشید. علاوه بر این در اطراف چشمه و در سایه درختان زیبا امکان نشستن وجود دارد و می توانید بساط پیک نیک خود را به راحتی مهیا نموده و از آرامش و زیبایی روز لذت ببرید.

اقامت شبانه

برای اقامت شبانه می توانید به سمت ییلاق اسپیلی و دیلمان بروید و با اجاره خانه های ویلایی که برای این کار در نظر گرفته شده اند، یک شب به یاد ماندنی را تجربه کنید.

خرید

اگر علاقمند به ماهی قزل آلا هستید، می توانید به راحتی در جهت دسترسی به آبشار لونک قزل آلای تازه خریداری کنید. ساکنان محلی نیز نان محلی و میوه فصل را در گوشه و کنار جاده به فروش می رسانند. از فروشندگان این منطقه همچنین می توانید گوشت گوسفند تازه، حبوبات، لبنیات محلی و گیاهان دارویی را نیز خریداری کنید.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: دنیای سفر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 12332

به "آبشار لونک، زیبایی مسحور کننده در شمال ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار لونک، زیبایی مسحور کننده در شمال ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید